طرز تهیه فست فود برای گیاه خواران به همراه دسر و پیش غذای گیاهی

غذاهای فست فودی از انواع غذاهای پرطرفدار و محبوب می باشند و بهتر است شما برای آخر هفته ست غذایی فست فودی خوشمزه ای را بپزید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده تان سپری کنید.

طرز تهیه فست فود برای گیاه خواران

انتخاب پیش غذا و غذای اصلی و دسر برای تهیه یک منوی غذایی کار نسبتا دشواری می باشد و بهتر است شما غذاها و دسری را تهیه کنید که اعضای خانواده و مهمان هایتان از سرو آن ها نهایت لذت را ببرند.

منوی غذایی فست فودی

۱.دستور تهیه قارچ سوخاری

قارچ سوخاری از انواع پیش غذاهای پرطرفدار می باشد و شما می توانید این نوع پیش غذا را خودتان در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه قارچ سوخاری در منزل

مواد لازم

  • قارچ : ۱۶ عدد
  • تخم مرغ : دو عدد
  • آرد : ۱۵۰ گرم
  • روغن مخصوص سرخ کردنی : به میزان لازم
  • آرد سوخاری : ۱۵۰ گرم
  • نمک : به مقدار لازم
  • ماست : به مقدار لازم

مراحل پخت قارچ سوخاری

ابتدا قارچ ها را بشویید و اجازه دهید تا خشک شوند در صورت تمایل می توانید قارچ ها را برش بزنید. تخم مرغ ها را درون ظرفی مناسب به همراه مقداری نمک بریزید سپس تخم مرغ ها را هم بزنید و قارچ های خشک شده را به آرد سفید آغشته نمایید سپس آن ها را درون تخم مرغ فرو نمایید و اجازه دهید تا قارچ ها به مدت چند دقیقه درون ظرف حاوی تخم مرغ بمانند. قارچ ها را به آرد سوخاری آغشته نمایید.

منوی غذایی برای آخر هفته

روغن را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی شعله گاز با حرارت متوسط قرار بدهید تا روغن داغ شود. تکه کوچکی نان را درون روغن بیاندازید و اگر نان در روغن فرو نرفت می توانید شروع به سرخ کردن قارچ ها نمایید و بعد از اینکه قارچ ها سوخاری شدند آن ها را روی دستمال تمیزی قرار بدهید تا روغن اضافه شان گرفته شود.

همچنین بخوانید:   2 برنز و 2 فینالیست در روز دوم؛ تیم بنا احیا شد

قارچ های سوخاری شده را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار بدهید و روی آن ها مقداری سبزی معطر بریزید و به همراه سس دلخواه تان این پیش غذای بی نظیر را میل کنید.

دستور تهیه قارچ سوخاری در منزل

۲. دستور تهیه وجی برگر

وجی برگر که همان همبرگر گیاهی است از انواع فست فودهای پرطرفدار در بین گیاهخواران است و شما می توانید این نوع همبرگر را مانند همبرگر با سویا و همبرگر مک دونالد در منزل به راحتی بپزید.

وجی برگر

مواد لازم

  • روغن نباتی یا روغن کانولا : یک قاشق غذاخوری
  • پیاز : یک عدد
  • سیر : یک بوته
  • پیازچه : سه عدد
  • زیره : نصف قاشق چای خوری
  • قارچ خرد شده : ۳/۴ پیمانه
  • لوبیا پخته شده : ۴۲۵ گرم
  • جایگزین تخم مرغ : ۱.۵ قاشق چایخوری
  • جعفری : یک قاشق چای خوری
  • فلفل : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم
  • روغن مخصوص سرخ کردنی : دو قاشق غذاخوری

مراحل پخت وجی برگر

ابتدا پیاز را به شکل نگینی خرد نمایید و سیر را هم رنده نمایید. درون قابلمه ای مناسب روغن کانولا را بریزید و پیاز و سیر خرد شده را هم به مدت ۳ تا ۷ دقیقه تفت دهید تا پیازها طلایی و نرم شوند.

وجی برگر

پیازچه های خرد شده را به همراه زیره و قارچ خرد شده درون تابه بریزید و آن ها را به مدت ۵ دقیقه تفت بدهید سپس مخلوط قارچ و پیاز را از روی حرارت گاز بردارید.

سرخ کردن پیاز

درون ظرفی مناسب پودر جایگزین تخم مرغ را با دو قاشق آب ولرم ترکیب نمایید سپس لوبیا پخته شده را به کمک گوشت کوب له نمایید و لوبیا را به پودر جایگزین تخم مرغ بیفزایید و هم بزنید سپس مخلوط پیاز و قارچ را هم به مواد اضافه کنید و مقداری نمک و فلفل و جعفری به مایه وجی برگر بیفزایید و مواد را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.

همچنین بخوانید:   میوه های مفید برای دیابتی ها را بهتر بشناسید

مایه وجی برگر

مایه وجی برگر را به ۴ قسمت مساوی تقسیم نمایید و هر قسمت را به شکل گلوله ای درآورید و در کف دست هایتان به ضخامت دو سانت پهن کنید.

مرحل تهیه وجی برگر در خانه

درون تابه ای مناسب مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار بدهید تا روغن داغ شود سپس وجی برگرها را درون تابه سرخ کنید.

سرخ کردن وجی برگر

برگرهای سرخ شده را روی نان همبرگری به همراه گوجه و خیارشور و کاهو و … قرار بدهید سپس این فست فود خوشمزه را میل کنید.

دستور تهیه برگر گیاهی

۳. دستور تهیه کیک هویج خام

کیک هویج خام از انواع دسرهای سالم است و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان ها و اعضای خانواده تان این دسر را در منزل به راحتی تهیه کنید.

طرز تهیه کیک هویج خام در منزل

مواد لازم

  • هویج رنده شده : ۳/۴ پیمانه
  • خرمای پوست گرفته شده : یک پیمانه
  • گردو : ۱ و ۳/۴ پیمانه
  • نمک دریا : نصف قاشق چایخوری
  • اسانس وانیل : دو قاشق چایخوری
  • پودر دارچین : ۳/۴ قاشق چایخوری
  • پودر زنجبیل : ۱/۲ قاشق چایخوری
  • پودر جوز : به مقدار لازم
  • آرد نارگیل : ۴ تا ۶ قاشق چایخوری
  • کشمش : ۱/۴ پیمانه
  • پودر نارگیل برای تزیین : نصف پیمانه
  • کره نارگیل برای تزیین : ۸ قاشق چایخوری

مراحل تهیه کیک

ابتدا هویج را رنده کنید. خرمای هسته گرفته شده را درون غذاساز بریزید و اجازه دهید تا خرما شبیه خمیر شود سپس آن را از درون غذاساز بیرون آورید.

کیک هویج خام خوشمزه و خوش طعم

گردو و وانیل و نمک و سایر مواد را درون غذاساز بریزید و مواد را نرم کنید سپس خرما و هویج رنده شده را به مخلوط مواد بیفزایید و با پالس هایی یک ثانیه ای خمیری ساده را تهیه نمایید. آرد نارگیل را درون غذاساز بریزید و هم بزنید سپس کشمش را به مواد بیفزایید و غذاساز را دوباره روشن کنید تا کشمش با مواد ترکیب شود.

همچنین بخوانید:   مرفه بی‌درد را ببینید!

دو قاشق غذاخوری از مخلوط مواد را بردارید و در کف دست تان گرد نمایید سپس خمیرهای کیک هویج را داخل سینی فر بچینید.

منوی غذایی فست فودی

اگر خمیر برای رول کردن چسبناک است می توانید مقداری آرد نارگیل یا آرد بادام به آن بیفزایید تا خشک شود. خمیرهای کیک را درون پودر نارگیل بغلطانید یا آن ها را درون یخچال قرار بدهید تا سفت و خنک شوند. برای تزیین این کیک خوشمزه می توانید از کره نارگیل و پودر نارگیل استفاده نمایید.

کیک هویج خوشمزه

در این مطلب با دستور تهیه منوی غذایی فست فودی در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از تهیه این ست غذایی نهایت بهره را برده باشید.

منبع : آرگا

برچسب :

arga