بهترین روش بازاریابی در اینستاگرام چیست؟

فناوری گوناگون

بهترین روش بازاریابی در اینستاگرام چیست؟

کد مطلب : 84830زمان مطالعه : 4 دقیقه
آیا می دانید بهترین روش بازاریابی در اینستاگرام کدام است؟ در این مطلب همراه ما باشید تا با 5 تکنیک مؤثر بازاریابی اینستاگرام آشنا شوید.

5 ترفند بازاریابی با اینستاگرام

نکته:اگر با بخش های مختلف و قابلیت های اینستاگرام آشنا نیستید، پیشنهاد می دهیم از آموزش اینستاگرام ژاکت استفاده کنید. همینطور اگر قصد دارید اکانت تجاری یا معمولی قبلی خود را حذف کنید و یک اکانت جدید بسازید هم می توانید صفحه آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام مراجعه کنید.

1. مهاجرت به اکانت تجاری اینستاگرام

اکانت های تجاری اینستاگرام بزرگ ترین خدمتی است که این پلتفرم محبوب به کسب و کارهای آنلاین کرده است. چرا؟ چون با مهاجرت به این نوع اکانت، برای آنالیز مخاطبان می توانید از قابلیت های داخلی خود اینستاگرام استفاده کنید؛ قابلیت هایی مثل:گزارش اطلاعات جمعیت شناختی کاربران، ساعت فعالیتشان در صفحه شما، امکان تماس کاربران با شما با انتخاب گزینه Contact و … . بنابراین اگر تا این لحظه هنوز اکانت خود را به بیزنس اکانت تبدیل نکرده اید، یک دقیقه وقت بگذارید و همین حالا این کار را انجام دهید.

2. جمع آوری کلکسیونی از محتواهای UGC

به محتوایی که توسط کاربران تولید می شود UGC (User Generated Content) می گویند. اگر بتوانید این نوع محتوا را برای برند خود جمع آوری کنید، به راحتی یک پله به موفقیت نزدیک تر می شوید. اما چگونه؟

یک کمپین راه اندازی کنید و یک موضوع را تعیین کنید. سپس از کاربران بخواهید در استوری یا پست خود یک عکس با همان موضوع منتشر کنند. مثلاً این موضوع می تواند عکس از محصولات شما باشد. یا برای مثال این کمپین می تواند یک کمپین مناسبتی باشد که از کاربران خود می خواهید عکس سفره هفت سین خود را پست کنند.

همچنین بخوانید:   درگیری زشت زن و شوهر جوان سر حمام! 20 مرداد 1400

اما صبر کنید؛ کار اینجا تمام نمی شود! برای این کمپین خود یک هشتگ طراحی کنید. هشتگی که با موضوع کمپین مرتبط باشد و ترجیحاً شامل نام برند شما هم باشد. سپس از کاربران بخواهید که از این هشتگ هم برای عکس های خود استفاده کنند.

استفاده از این هشتگ ها دو مزیت دارد. اول این که همه این عکس های UGC به طور خودکار در یک مجموعه جمع آوری می شوند. چراکه هر وقت که آن هشتگ را در قسمت “Tags” اینستاگرام سرچ کنیم، همه این تصاویر کنار هم نمایش داده می شوند. مزیت دوم این هشتگ هم این است که با تکرار شدن مداوم آن در صفحات کاربران مختلف، مخاطبان بیشتری با شما آشنا خواهند شد.

3.تعیین دقیق اهداف

اینستاگرام یک ابزار قدرتمند است؛ اما فقط یک ابزار است! زمانی می توانید با تکیه بر این ابزار بهترین روش بازاریابی در اینستاگرام را پیدا کنید که بدانید دقیقاً می خواهید به چه چیزی برسید. با این کار برای تولید محتوا و بازاریابی در اینستاگرام راحت تر روی غلتک خواهید افتاد.
به طور کلی اینستاگرام قرار است ابزاری باشد تا حفره های خالی کسب و کارتان را پر کند. بر اساس نوع این حفره ها نیز هدف شما می تواند برای مثال یک یا چند تا از موارد زیر باشد:
  • ایجاد حضور آنلاین قوی تر
  • افزایش آگاهی مخاطبان از برند
  • فروش مستقیم محصولات از اینستاگرام
  • هدایت ترافیک بیشتر به سمت وب سایت

بازاریابی اینستاگرام

4.تولید محتوای جذاب و باکیفیت

 می خواهیم به مهم ترین مورد در بازاریابی اینستاگرام اشاره کنیم که آن تولید محتواهای باکیفیت و جذاب است. اینستاگرام یک رسانه بصری است. بنابراین جذابیت بصری محتواها باید حرف اول را بزنند.
برای داشتن محتواهای باکیفیت نیازی به تجهیزات پیشرفته ندارید؛ بلکه کافیست عکس ها و ویدئوها به اندازه کافی شارپ بوده و ترکیب بندی و فوکِس خوبی داشته باشند. در کنار عکس های پیکسلی از گرافیک های برداری و در کنار ویدئوها از موشن گرافیک ها استفاده کنید.
اما در تولید همه این محتواها یک چیز را مد نظر قرار دهید:داستان گویی. تمام محتواهای شما باید در مسیر بیان یک پیام یا داستان باشند. در غیر این صورت تبدیل به محتویات هجو و بیهوده خواهند شد.
ایده ای برای محتواهای خود ندارید؟ نگاهی به این چند محتوای طلایی بیندازید:
  • پشت صحنه:عکس یا ویدئو از فعالیت های اعضای تیم شما
  • بازی با متن ها:پست هایی تصویری با فونت های مناسب شامل نقل قول ها یا اشعار
  • پست های آموزشی:آموزش نحوه استفاده از محصولات، آموزش های حاشیه ای مرتبط با کسب و کار
  • Reels:ساخت یک ویدئوی فان و جذاب و انتشار آن به عنوان Reels اینستاگرام
تولید محتوا و ایده های جدید برای پست هایتان در اینستاگرام  ، ضمن این که باعث درگیر کردن فالوورهایتان می شود، موجب معرفی و تبلیغ برندتان هم می شود
پیشنهاد می کنیم حتما مقاله 15 ایده خلاقه تولید محتوا برای اینستاگرام را مطالعه کنید.

5.انتشار پست ها در ساعات طلایی

گاهی اوقات دو پست با یک سطح کیفیت، میزان بازدید و لایک بسیار متفاوتی را جذب کرده اند. چرا؟ چون احتمالاً یکی از آنها به ساعت طلایی نزدیک تر بوده است. این ساعت طلایی برای حوزه های مختلف متفاوت است. شما هم می توانید ساعت طلایی منحصر به فرد خود را به کمک ابزارهای آنالیزی که در بیزنس اکانت خود دارید پیدا کنید.
اما اجازه دهید رایج ترین ساعات طلایی چند تا از محبوب ترین حوزه ها را مرور کنیم:
  • فروشگاه های خرده فروشی:سه شنبه، پنجشنبه، جمعه / ساعت 12 ظهر
  • تکنولوژی:دوشنبه، سه شنبه / ساعت 14
  • آموزشی و تحصیلی:پنجشنبه / ساعت 16 یا 17
همچنین بخوانید:   ترفند تهیه خورش بامیه مجلسی در خانه 11 مهر 1400

کلام آخر

پیاده سازی بهترین روش های بازاریابی در اینستاگرام راحت تر از چیزی است که فکرش را می کنید. کافیست در راستای تاکتیک های بالا قدم بردارید و هرگز دست از برنامه ریزی و تلاش برندارید. 
 

بهترین روش بازاریابی در اینستاگرام چیست؟

52

این مطلب مفید بود ؟2

برچسب : کسب و کار

namnak