کرونا افزایش ۳۵ درصدی مصرف آب شهروندان زنجانی را در پی داشت

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در حال حاضر مصرف آب در استان نسبت به روزهای بدون کرونا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در روزهای اخیر که منتهی به ایام پایان سال و آیین خانه‌تکانی است، تولید آب در استان ۱۵ درصد افزایش یافته و این در حالی است که پس از شیوع کرونا، تولید و مصرف آب ۲۰ درصد افزایش یافته بود؛ به عبارت دیگر، در حال حاضر مصرف آب نسبت به روزهای بدون بیماری کرونا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به میزان افزایش مصرف آب شهروندان در ایام کرونا و پایان سال، هیچ‌گونه کمبود و یا قطعی آبی در استان رخ نداده و در صورت مصرف بهینه مشترکان، این خدمات همچنان به طور مستمر ادامه خواهد یافت.

این مسئول گفت: از آنجایی که ایران در منطقه‌ای خشک و نیمه‌خشک قرار دارد، به همین دلیل صرفه‌جویی در مصرف آب، به ویژه آب خانگی می‌تواند از بروز مشکلات تامین آب پیشگیری کند.

جزءقاسمی ادامه داد: شهروندان خود قاضی میزان مصرف آب باشند و در همه حال از هدررفت این مایه حیات‌بخش جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، با اشاره به راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف آب، تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب هنگام شست‌وشو، استحمام و بهداشت باید سرلوحه کار مشترکان قرار گیرد تا در تامین آب شرب بهداشتی، سالم و پایدار با مشکل مواجه نباشیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر همه منابع آب در حال استفاده بوده و باید توجه داشت که رعایت بهداشت فردی در مقابله با کرونا ضروری است، اما مردم باید مصرف آب را به خوبی مدیریت کنند.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا