اگر شهری تغییر وضعیت ندهد، محدودیت ها تشدید می شود/ ابتلای دو معاون استاندار کرمان به کرونا

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: امیدواریم طی هفته آینده برخی از رنگ بندی ها تقلیل یابد تا محدودیت ها را کاهش دهیم و اگر خدای ناخواسته یک ماه دیگر هر شهری وضعیتش تغییر نکند، محدودیت های آنها ادامه خواهد داشت و بلکه مجبور می شویم محدودیت ها را تشدید کنیم.

“علی زینی وند” پیش از ظهر امروز 28 فروردین ماه در هفتاد و یکمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان اظهار کرد: این هفته براساس گزارشات وضعیت بهتر است اما رضایت بخش نیست و باید محدودیت ها و نظارت ها تشدید شود و قرارگاه طرح شهید سلیمانی باید جدی تر گرفته و از طرح پزشک خانواده در طرح شهید سلیمانی برای کسانی که در خانه هستند و نیاز به درمان دارند تا ترددها کمتر شود، بیشتر استفاده کنید.

وی درباره اتخاذ تصمیمات اقتضایی توسط فرمانداران گفت: منظور اختیار برای محدودیت های بیشتر بود نه برای گشایش. باتوجه به وضعیت رو به افزایش بیماران هیچ گونه اختیاری مبنی بر گشایش بیشتر محدودیت ها نداریم.

زینی وند افزود: فرمانداران در چارچوب مصوبات ستاد ملی و استانی، جایی تصور می کنند که این محدودیت ها کفایت نمی کند به صورت اقتضایی محدودیت ها را بیشتر کنند، مخصوصا در شهرهای قرمز و نارنجی هیچ تسامحی نداریم و باید محدودیت ها تشدید شود.

وی عنوان کرد: اکنون گزارشی از دادستانی استان کرمان رسیده که حتی برای گروه های ضروری هم محدویت قایل شویم بنابراین اگر مشاهده کنیم مشاغل مجاز به فعالیت، محل تجمع می شوند، آنها را تعطیل خواهیم کرد لذا اگر جایی فرمانداران و بازرسی تجمع بیش از حد مجاز دیدند آنها را تعطیل کنند؛ ممکن برای فعالیتشان ساعت تعیین کنیم بنابراین گروه های شغلی مجاز به فعالیت توجه داشته باشند اگر شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند برای آنها نیز سقف تعیین می کنیم و هیچ راهی به جز این نداریم زیرا تخت های بیمارستانی در حال پر شدن هستند.

استاندار کرمان با ابراز نگرانی از روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا، اظهار کرد: راهی به جز ایجاد محدودیت های بیشتر در قالب طرح محدودیت های هوشمند نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که محدودیت ها تا چه زمانی ادامه دارد؟ تصریح کرد: طرح اجرای محدودیت، هوشمند است و بستگی به خود شهرستان دارد شما رنگ بندی شهرتان را تغییر دهید، محدودیت ها برداشته می شود و نیاز به ابلاغ ما ندارد و فرمانداران به صورت هوشمند می توانند تصمیم بگیرند.

زینی وند ادامه داد: امیدواریم که ظرف هفته آینده برخی از رنگ بندی ها تقلیل یافته باشد تا محدودیت ها را کاهش دهیم و اگر خدای ناخواسته یک ماه دیگر هر شهری وضعیتش تغییر نکند محدودیت های آنها ادامه خواهد داشت و بلکه مجبوریم محدودیت ها را تشدید کنیم.

وی با تاکید برآنکه اجازه فعالیت صنوفی که باید تعطیل باشند را نخواهیم داد، تصریح کرد: گروه های شغلی که محدودیت برای آنها در نظر گرفته، رها نمی شوند و تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته می شود.

استاندار کرمان با تاکید برآنکه از تجمعات جلوگیری کنید، اظهار کرد: برخی از مراسم مذهبی در مساجد برگزار می شود به طوری که پروتکل ها و سقف 15 تا 20 نفر در آنها رعایت شده ولی توقع نداریم این مراسم را پیامک و عکس آن را در فضای مجازی منتشر کنید.

وی بیان کرد: برای نحوه برگزاری مراسم شب های قدر و خواندن یک وعده نماز به صورت جماعت در مساجد به طور رسمی از ستاد ملی به ما ابلاغ نشده است.

زینی ند در رابطه با مجوز تردد خودروها نیز عنوان کرد: در فرم طراحی شده همه چیز مشخص است و برگ ماموریت دستگاه های خدمات ضروری برای تردد برای نیروی انتظامی کفایت می کند.

وی با اشاره به اینکه مردم محدودیت ها و پروتکل ها را رعایت کنند تا وضعیت ما به تعادل برسد و به مرحله تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی استان نرسیم، لزوم اجرای جدی منع تردد شبانه مورد تاکید قرار داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر در تامین اقلام بهداشتی موردنیاز نیروی انتظامی کمک کنند و فرمانداران از نیروی انتظامی حمایت کنند.

استاندار کرمان تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی مدیرانی که تست تشخیصی کرونای آنها مثبت می شود را به ما اعلام کند و قاعدتا کارمندان مبتلا را به مدیرانشان ابلاغ کنید و درست نیست یک کارمند یا مدیری که تست کرونایش مثبت است، رعایت نکند و تحت هر شرایطی باید رعایت کنند.

وی با اشاره به ابتلای دو معاون خود به کرونا و در قرنطینه بودن آنها اظهار کرد:  اگر کلیدی ترین پست را هم دارید زمانی که مبتلا می شوید باید رعایت کنید و به هیچ وجه این چهارچوب را نشکنید که پذیرفتنی نیست و دو موردی که به ما ابلاغ شد که رعایت نکرده اند حتما با آنها برخورد اداری و انضباطی می کنیم و انتظار داریم که مدیران نیز بر زیرمجموعه خود نظارت کنند.

زینی وند با تاکید برآنکه وضعیت خیلی خطرناک است، تصریح کرد: اگر در ادارات پروتکل ها رعایت نشود، فاجعه است و در یکی از حوزه های استانداری 4 نفر آنها مبتلا شدند که همه آنها را فرستادیم خانه لذا بعضا اگر ناگزیر باشیم نام مسئولینی که طبق شیوه نامه رفتار نمی کنند را اعلام می کنیم.

استاندار کرمان در پایان بیان کرد: کاملا با نظارت تزریق واکسن کرونا صورت می گیرد و ممکن است مسئولی به دلیل جانباز بودن یا شرایط سنی در لیست تزریق باشد. لذا در استان خیلی شفاف واکسن توزیع می شود و ما نیز بر آن نظارت داریم.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا