حمایت از فلسطین، قدرت محور مقاومت را افزایش می‌دهد

ایسنا/زنجان رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: حمایت از فلسطین، قدرت محور مقاومت برای ایستادگی در برابر فتنه‌های رژیم صهیونیست را افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمدحسن اختری ظهر امروز (۱۷ اردیبهشت‌ماه) در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در زنجان، اظهار کرد: جمعه آخر ماه مبارک رمضان با نام روز قدس نام‌گذاری شده و اعلام انزجار و تنفر از رژیم کودک‌کش و اشغالگر اسرائیل در این مناسبت وظیفه دینی و انسانی همه ما است و هر چند با وجود شیوع کرونا، تجمعات محدود شده اما باید با روش‌های دیگر فریادهای خود را به گوش جهان برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از فلسطین به عنوان مسئله مهم جهان اسلام هیچ‌گاه نباید فراموش شود، عنوان کرد: جمهوری اسلامی در این مسیر همواره اندیشه امام راحل را در دستور کار قرار داده و امروز هم طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری، آرمان رهایی قدس و جهانی‌سازی مسئله فلسطین با حرکت‌هایی برای بیداری همه مردم جهان انجام می‌شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، به استفاده از ظرفیت فضای مجازی و راه‌اندازی هشتک‌ها در ایجاد حرکت‌های مردمی جهانی برای بیان اهمیت مسئله فلسطین تاکید کرد و گفت: دنیای اسلام، فلسطین را یک مسئله اصلی می‌داند و جمهوری اسلامی ایران در راه حمایت از مردم مظلوم فلسطین هر آنچه که در توان داشته انجام داده است و امروز شاهد هستیم حتی در کشورهای اروپایی، مردم حمایت از صهیونیست را محکوم می‌کنند.

وی، فلسطین را یکی از نمودهای امت اسلامی خواند و گفت: سکوت برخی کشورهای به ظاهر مسلمان از جمله آل‌سعود در مقابل جنایات رژیم صهیونیستس قابل قبول نیست و باید وحدت جهان اسلام برای حمایت از مستضعفان افزایش یابد؛ البته امروز شاهد هستیم این کشورها که روزی به دنبال حذف محورهای مقاومت بودند، اکنون به دنبال مصالحه هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۱۰۰ سال پیش، دولت، حکومت و مجموعه‌ای به نام اسرائیل و صهیونیسم وجود نداشت، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد توطئه‌ای برای تشکیل این رژیم جعلی وجود داشته، به طوری که دولت انگلیس با حمایت برخی از کشورهای منطقه و هم‌فکران اروپایی خود، این غده سرطانی را در منطقه خاورمیانه و در غرب آسیا ایجاد کردند تا در میان کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کنند و امروزه اسرائیل عامل اختلاف در منطقه بوده و ریشه فتنه‌ها از آن است.

اختری با اشاره به اینکه رژیم جعلی اسرائیل به دنبال نفوذ در کشورهای مختلف اسلامی است، ابراز کرد: صهیونیست و مستکبران از قدرت گرفتن و پیشرفت مسلمانان هراس دارند و به همین دلیل با انجام اقدامات تروریستی و جنایات در منطقه و نیز مسلح کردن کشورهایی چون پاکستان و افغانستان می‌خواهند مردم و ملت‌ها را به جان یکدیگر بیندازند تا از اقتدار و عزت مسلمانان جلوگیری کنند.

وی، اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی را از دیگر اهداف دشمنان در منطقه دانست و افزود: دشمنان در تلاش هستند با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی به جنایت‌های خود در منطقه ادامه دهند به‌طوری‌که شاهد بودیم بسیاری از علمای اهل سنت و شیعه را ترور کردند؛ اما در کشور ما شیعه و سنی در کنار هم و بدون هیچ مشکلی زندگی می‌کنند و با هم وحدت دارند.

این مسئول با بیان اینکه حمایت از فلسطین تاثیرات بسیار خوبی در منطقه داشته و بسیاری از نقشه‌های شیطانی دشمنان اسلام را در منطقه خنثی کرده است، ادامه داد: محور مقاومت عامل اصلی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است و با حمایت از آرمان قدس، جلوی گسترش و سیطره اسرائیل جنایتکار در منطقه گرفته شده و مسئله محو و حذف فلسطین توسط دشمنان اسلام خنثی شده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه دشمنان اسلام، سال‌ها است به دنبال یهودی‌سازی بیت‌المقدس و قبله اول مسلمانان هستند و تلاش می‌کنند سفارتخانه‌های خود را به این شهر منتقل کنند، عنوان کرد: دشمنان اسلام در رسیدن به اهداف خود در خصوص تبدیل اسرائیل به یک کشور قدرتمند در منطقه ناکام ماندند و در این راه به بن بست رسیدند.

وی با بیان اینکه مسلمانان منطقه می‌دانند که ارتباط با اسرائیل حرام بوده و ارتباط با اسرائیل غاصب خنجر زدن به قلب مردم فلسطین است، ابراز کرد: حمایت انقلاب اسلامی از کشورهای مسلمان منطقه باعث شده این کشورها با اقتدار کامل در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کنند. همواره باید روز قدس را زنده نگه داریم و هشتک‌های جمهوری اسلامی و فریادهای ملت ما به مسلمانان منطقه جرأت می‌دهد که در برابر آمریکا بایستند و به فلسطینیان نیز جرأت می‌دهد که در برابر اسرائیل غاصب ایستادگی کنند.

اختری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته حمله نظامی آمریکا به ایران مطرح شده اما می‌دانیم که آمریکا به هیچ عنوان جرأت ندارد که به کشور ما حمله نظامی کند، ابراز کرد: همه پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه زیر نظر موشک‌های ایران است و انقلاب اسلامی ایران، امروز با چتر موشکی خود به همه جای منطقه تسلط دارد. با وجود مشکلات مختلف به دلیل سوءمدیریت‌ها و فشارهای خارجی و مسائل معیشتی و اقتصادی که در کشور با آن‌ها مواجه هستیم، اما همچنان اقتدار خود را حفظ کرده‌ایم و مقتدرانه در برابر دشمنان اسلام ایستاده‌ایم و به برکت رهبری معظم انقلاب و پشتیبانی‌های مردمی، آمریکا نمی‌تواند دست از پا خطا کند.

رئیس شورای مجمع عالی جهانی اهل‌بیت (ع) به پیشرفت‌های پهپادی کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام خودشان اقرار می‌کنند که انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های بزرگی در حوزه پهپادی رسیده و در برابر ایران شکست خوردند. در دست گرفتن مدیریت پهپادی جاسوسی آمریکا توسط جوانان ایرانی و فرود آوردن سالم آن، به دشمنان نشان داد که کشور ما در تکنولوژی پهپادی چگونه است و آمریکا بعد از آن اتفاق به قدرت کشورمان پی برده است.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا