مثلث برمودا کجاست؟ حقایق اعجاب انگیز مثلث برمودا

راز مثلت شیطان یا همان مثلث برمودا، برای همه مردم جهان همیشه جالب و شگفت انگیز بوده است. این محدوده جغرافیایی عجیب تاکنون هزاران نفر و هواپیماهای مسافربری و کشتی های شامل مواد نفتی و معدنی و حتی مسافربری را به طریق های مختلف به درون خود کشانده است و هیچ اثری از آن ها پیدا نشده است.

مثلث برمودا

در جهان تعداد چیزها و مناطق عجیب و غریب کم نیست. یکی از این شگفتی های کشف نشده و مبهم و سؤال برانگیز مثلث برمودا است. شنیدن این محدوده مرگبار شاید رعب و ترس و شگفتی را به دل هرکسی بیندازد.

مثلث شیطان رازی دارد که تا به حال هیچ یک از دانشمندان موفق به کشف آن نشده اند. این راز تاکنون یکی از بزرگترین رازهای حل نشده و دست نیافته بشر در جهان است. این مثلث که نام دیگرش مثلث شیطان است، در در قسمت غربی اقیانوس اطلس( آتلانتیک شمالی) قرار دارد.  صدها کشتی و هواپیما و و انسان را در در کام مرگ و نیستی کشانده است. این منطقه وحشتناک و مرگ آلود واقعیت جالب دارد از جمله: مساحت این منطقه ترسناک ۵۰۰۰۰۰ کیلومتر است و مکان دقیقی برای این نقطه شوم نامشخص است و حتی در بیرون از منطقه تاثیراتش را بر جای می گذارد و افراد و کشتی و هواپیماهایی که از کنار بگذرند در خطر قرار میگیرند و آن ها را به سوی گودال می کشاند . این مثلث شیطانی بین سه نقطه فلوریدا پورتوریکو و جزیره برمودا یعنی در مرکز اقیانوس آتلانتیک شمالی واقع شده است.

مثلث مرگبار برمودا

تاریخچه مثلث شیطانی

گفته می شود کریستف کلمب کسی که اولین بار ایالات متحده را کشف کرد، درباره این نقطه مرگ آور یادداشت هایی گذاشته است. این کاشف و جهانگرد ایتالیایی در سال ۱۹۴۲ گفته است: در محدوده مثلث برمودا، قطب نمای کشتی خراب شده است.

برای اولین بار در سال ۱۹۱۸ ناوگان نیروی دریایی متعلق به ایالات متحده به کام این هیولای دهشتناک فرو رفت، گفته می شود بعد از آن در سال ۱۹۴۵ پنج بمب افکن را به کام نیستی کشانده است بی آنکه ردپایی از خود جای بگذارند.

نویسنده مجله آرگوسی در سال ۱۹۶۴ از این نقطه مرموز و هولناک گفته است و نیز ویلیام شکسپیر شاعر و نمایشنامه نویس بزرگ انگلیسی در یکی از نمایشنامه اش  به نام ” طوفان” از کشتی می گوید که در این بخش از کره زمین غرق شده است.

مثلث شیطانی برمودا

اطلاعات دیگر از این پدیده  عجیب کره زمین

اما آنچه که به تازگی بدست آمده است این است که در سال ۲۰۱۶ دانشمندان به نتیجه ای عجیب رسیدند و آن این است که علت این پدیده وجود ابرهای شش گوشه ای به نام ( Hexagonal Clouds) است و این ابرها بمب هایی را بوجود می آورند، که از ( Air Bombs) و از بادهایی تشکیل شده اند که سرعت شان ۱۷۰ مایل در ساعت است.

راز برمودا

در منطقه سرد سیبری گودال هایی پیدا شده است که دانشمندان آن ها را بی ربط به گودال برمودا نمی دانند. و حدس هایی در این مورد زده شده است. اما بعضی از دانشمندان از مکانیسم پنهان این گودالها می گویند که نمی تواند به این پدیده ارتباط داشته باشد. بعضی از دانشمندان می گویند: در واقع هیدارتهای متان باعث بلعیده شدن هواپیما ها و کشتی ها می شوند.

این پدیده ترسناک یکی از عجایب هفتگانه در دنیا است. دهانه این گودال بزرگ و وحشتناک حدود ۱۵۰ متر عمق و نیم مایل پهنای ان است. دانشمندان می گویند نفت و گازی که در اقیانوس وجود دارد باعث می شود هواپیماها و کشتی را به طرف خود بکشاند و نیز باعث به وجود آمدن حباب ها می شوند.

برای به وجود آمدن این مثلث دلایل زیادی نام برده شده است. خیلی ها این مثلث را کار آدم فضاییان می دانند و برخی باور دارند که شهر گمشده ی آتلانتیس در زیر این مثلث قرار دارد.

برمودا و راز ناشناخته اش

بعضی علت بو جود آمدن این پدیده را بودن آدم فضایی ها می دانند و برخی هم میگویند شهری پنهان در این قسمت از اقیانوس اطلس وجود دارد.

هر بار که کشتی ها توسط این نقطه بلعیده می شوند، آنچنان سرعت جریان آب در این قسمت شدید است، که بلافاصله اثرات را کن فیکون می کند.

خبرهای به دست رسیده از آزمایشات بمب های اتمی ایالات متحده آمریکا در این محدوده را مثلث برمودا می گویند. اینطور به نظر می رسد که ایالات متحده در مجاورت این نقطه پایگاه نظامی ساخته است.

فردی به اسم بروس گرنان که خلبان است ادعا می کند که از این تونل مرگبار جان سالم به در برده است.

مثلث برمودا

نکته بسیار عجیب و باورنکردنی در مورد برمودا؛ این است که این نقطه اسرار آمیز این است که هیچ نیروی جاذبه ای در آن مشاهده نمی شود و قطب نما در آن طرف شمال نمی چرخد. هر وقت کشتی ها به این نقطه وارد می شوند دیگر اثری از آن ها پیدا نمی شود و قطب نما می تواند یکی از این دلایل را برای مان روشن کند.

نقطه ترسناک این مکان، شبیه یک مثلث است. به گفته نیروی دریایی آمریکا این پدیده وحشتناک دارای موجوداتی عجیب و فوق طبیعی هستند. در دیگر مناطق جهان جاهایی وجود دارد که برای کشتی ها بسیار خطر دارد و مثلث شیطان یکی از آن هاست.

مکانها و موقعیت های فراوان جغرافیایی وجود دارد که دارای رازهای عجیبی هستند و بسیار ترسناک و مرگبار محسوب می شوند. روستا ها، خانه ها، جنگل هایی را می توان در این کره خاکی یافت خالی از سکنه اند و رازهایشان برای آدمی هنوز کشف نشده است.

علم روز به روز در حال گسترش است، شاید دانشمندان یک روز پی به کشف اسرار مکان های خوفناک ببرند و بتوانند به اسرار این ناحیه دهشتناک اقیانوس اطلس دست یابند.

کشف اسرار برمودا

راز این مثلث

داستان پیدایش این مکان ناشناخته و تبدیل آن به یک پازل علمی بزرگ و تخیلی و حتی فرهنگی مربوط به سال ۱۹۵۰ میلادی می باشد، هنگامی که روزنامه نگاری به اسم «ادوارد ون وینکل جونز» مقاله ها و داستان هایی درباره مفقود شدن قایق ها و کشتی هایی در منطقه ترسناک برمودا، منتشر کرد.

این موضوع تصوری با نام «مثلث برمودا» را در ذهن همه مردم دنیا به وجود آورد و در نهایت در سال ۱۹۷۴، چارلز بلیتز نویسنده معروف به انتشار کتابی با همین عنوان درباره حوادث مختلفی از جمله امواج عظیم و سرکش، مشاهده موجودات بیگانه و … پرداخت، بعد از این اتفاق این مکان از برمودا وارد یک جریان فرهنگی شد و  انتقال سینه به سینه داستان آن، موجب شد تا از این منطقه یک افسانه درست شود.

منطقه ترسناک برمودا

موقعیت مثلث

در مقاله ای که وینست گادیس در سال ۱۹۶۴ میلادی نوشته بود، نخستین مرز های این مکان ناشناخته و مخوف مشخص شد؛ در این مقاله سه رأس این مکان بر روی میامی فلوریدا، سان خوآن پورتوریکو و روی جزیره بر مودا واقع در میان اقیانوس اطلس مشخص شده است.

حال این نوع مرزبندی از سوی نویسنده ای دیگر رد شد و وی رأس های جدیدی برای این مثلث تعیین کرد به طوری که مساحتی در حدود یک میلیون و سیصد هزار کیلومتر مربع تا سه میلیون و نهصد هزار کیلومتر مربع را شامل می شد، البته این مثلث از سوی انجمن جغرافیایی ایالت متحده به رسمیت شناخته نشده و در نقشه های سازمان های دولتی نیز نامی از آن برده نشده است.

نقشه جغرافیایی این مکان روی قسمتی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع شده است؛ رأس آن در نزدیکی برمودا بوده و قسمتهای دیگر آن از سمت پایین فلوریدا گسترش پیدا کرده و بعد از عبور از پورتوریکو به طرف جنوب و شرف انحراف پیدا کرده و بعد از عبور از وسط دریای سارگاسو دوباره به طرف منطقه برمودا بازگشته است، طول جغرافیایی در بخش غربی این مکان ۸۰ درجه می باشد.

مثلث برمودا+عکس

این مکان، یکی از پرترافیک ترین مناطق دنیا از لحاظ تردد هوایی و دریایی می باشد و منطقه ای پر رفت و آمد برای سفر های دریایی می باشد به طوری که روزانه کشتی های زیادی از قاره آمریکا و اروپا و جزیره های کارائیب در رفت و آمد در این منطقه می باشند.

۷۰ درصد از سیاره زمین را آب دریاها تشکیل می دهند که عمق آین آب ها به ۳۷۰۰ متر می رسد و عمیق ترین نقطه آن به ۱۱ هزار متری می رسد. پس اگر کشتی غرق شود نباید تعجب کرد که اثری از آن بر جای نمانده است. در صورت تمایل با کلیک بر روی بخش اطلاعات عمومی می توانید، دانسته ها و آگاهی خود در زمینه علوم مختلف افزایش دهید.

منبع : آرگا

برچسب :

arga