درمان واریس صورت

درمان واریس صورت با روش های ساده امکان پذیر می باشد و برای این کار تنها باید تکنیک هایی را بلد باشید تا بتوانید این رگ های عنکبوتی را که زیبایی شما را تحت تاثیر قرار داده است را به راحتی از بین ببرید.

درمان واریس صورت

علل ایجاد واریس صورت

پوست صورت از حساسیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و در صورتی که از مواد بد آرایشی و یا موادی که نسبت به آن حساس هستید استفاده کنید زیبایی شما تحت تاثیر قرار می گیرد و ممکن است این رفتار های غلط منجر به ایجاد جوش و آکنه ها روی پوست شما شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای پوست صورتتان ایجاد شود این است که دچار واریس صورت شوید. این مشکل نوعی بیماری عروقی می باشد که بر اثر آسیب رگ ها ایجاد می شود و رگ های عنکبوتی را روی صورت شما نمایان می کند. علل دیگر این بیماری را برایتان بررسی خواهیم کرد.

ژنتیک

یکی از مهم ترین مسائلی که در ایجاد این بیماری دخالت دارد ژنتیک می باشد. در واقع اگر فردی در خانه شما سابقه این مشکل را داشته باشد ممکن است شما نیز درگیر آن شوید بنابراین بهتر است با مشاهده تغییراتی روی پوست خود و دیدن رگ های عنکبوتی به پزشک مراجعه کنید.

اشعه فرابنفش

در برخی موارد آفتاب می تواند این مشکل را برای شما ایجاد کند و اگر بیش از حد در مقابل نور خورشید هستید باید بیش تر مراقب خود باشید و حتما از کرم های ضد آفتاب قوی استفاده کنید تا علاوه بر آسیب ها مشکلات دیگری برایتان ایجاد نشود.

تاثیرات ژنتیک و واریس

تغییرات آب و هوایی

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوای آن به شدت متغیر می باشد ممکن است دچار واریس صورت شوید. در واقع این تغییرات بر گردش خون بدن اثر می گذارد و ممکن است این تاثیرات بر روی پوست صورت بیش تر از سایر نقاط بدن بوده و در نتیجه این مشکل را برایتان ایجاد می کند.

تغییرات فشار خون

اگر فشار خون شما به صورت ناگهانی و شدید تغییر کند رگ های واریسی بر روی صورت شما نمایان می شود بنابراین برای درمان واریس صورت باید سعی کنید فشار خون خود را کنترل کنید.

بارداری

برخی از اختلالات هورمونی که در این دوران ایجاد می شود می تواند واریس صورت را ایجاد کند و این مشکل است درمان نشده باقی بماند زیرا این رگ های واریسی و عنکبوتی شکل بعد از زایمان از بین خواهند رفت.

بیماری رزاسه

بیماری رزاسه یکی از بیماری های عروقی می باشد و با انبساط رگ ها باعث ایجاد واریس می شود. اگر این بیماری را دارید بهتر است برای درمان از هر روشی استفاده نکنید و سعی کنید از یک متخصص کمک بگیرید.

بیماری رزاسه و واریس صورت

محرک های محیطی

یادتان باشد که اگر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرید ممکن است پوست صورت شما آسیب ببیند و همین آسیب دیدن می تواند باعث نمایان شدن رگ های صورتتان شود بنابراین برای تشخیص دقیق تر باید به پزشک مراجعه کنید.

الکل

الکل یکی از موادی می باشد که آسیب های بسیار زیادی به پوست وارد می کند و اگر به طور منظم از این ماده استفاده می کنید باید بیش تر مراقب پوست خود باشید زیرا این ماده می تواند باعث بروز واریس در صورت شما شود.

آسیب دیدگی

یادتان باشد که اگر سر شما آسیب ببیند ممکن است رگ های خونی روی صورتتان نمایان شود ولی این رگ های خونی موقتی می باشند و بعد از بهبودی و از بین رفتن کبودی ها از بین خواهد رفت.

درمان واریس صورت

نحوه تشخیص واریس صورت

یادتان باشد که برای تشخیص رگ های صورت خود باید به پزشک مراجعه کنید تا بتوانید با تشخیص درست و به موقع درمان موثر تری داشته باشید. بسیاری از افراد می توانند با درمان های خانگی این مشکل را رفع کنند و  موارد نادری هم هستند که نیازمند روش های پزشکی بوده و باید دارو های شیمیایی را استفاده کنند.

درمان واریس صورت

درمان های بسیار زیادی برای واریس صورت وجود دارد که همه آن ها را برایتان بیان می کنیم و شما می توانید با صلاح دید خودتان یکی از آن ها را انتخاب کرده و انجام دهید تا نتیجه کاملی بگیرید. ابتدا برایتان درمان های خانگی را بیان می کنیم که بیش تر آن ها هیچ عوارضی ندارند و بعد به درمان های کلینیکی می پردازیم.

پرهیز از آب گرم

یادتان باشد که اگر واریس ها روی صورتتان ایجاد شد نباید برای شستن آن از آب گرم استفاده کنید زیرا آب گرم باعث می شود که آن ها بیش تر نمایان شوند و رگ های خونی شما آسیب خواهد دید. بهتر است برای شستن مو ها و صورت خود از آب ولرم و سرد استفاده کنید تا زمانی که صورت شما بهبود یابد.

استفاده از کمپرس

کمپرس سرد برای درمان این مشکل بسیار کاربردی می باشد و شما می توانید با استفاده از آن گردش خون را بهبود بخشیده و سریع تر تورم و قرمزی رگ ها را از بین ببرید. برای این کار می توانید از مواد یخ زده درون فریزر نیز استفاده کنید.

کمپرس سرد در درمان واریس موثر است.

روغن آرنیکا

این روغن واریس ها را درمان می کند و پوست شما را بهبود می بخشد. یادتان باشد که این روغن بسیار نایاب است و برای پیدا کردن نمونه اصلی آن باید زمان بسیار زیادی را صرف کنید.

نکته :  یادتان باشد که این روغن برای همه خوب نیست و ممکن است عوارض حانبی ایجاد کند بنابراین قبل از این که از آن به صورت گسترده روی پوست خود استفاده کنید بخش کوچکی از بدن را به این روغن آغشته کنید و یک الی دو ساعت صبر کنید اگر اتفاقی نیفتاد و نشانه های حساسیت بروز نکرد می توانید این روغن استفاده کنید.

سرکه سیب

فواید سرکه سیب برای پوست و مو بسیار زیاد می باشد و می تواند مشکلات پوستی را در چندین بار استفاده از بین ببرد. این نوع سرکه می تواند قرمزی پوست را درمان کرده و واریس های صورت شما را از بین ببرد. برای استفاده از این روش کافی است مقداری پنبه را به سرکه سیب آغشته کرده و آن را روی واریس ها بزنید و بگذارید ۱۵ الی ۳۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند و بعد با آب یخ صورت خود را بشویید. اگر می خواهید نتیجه بهتری بگیرید باید از این سرکه به مدت دو هفته استفاده کنید.

سرکه سیب و درمان واریس

نارون کوهی

نارون کوهی ماده ای قابض می باشد و اثرات واریس را کاهش می دهد و شما می توانید برای درمان مشکلات پوستی خود از آن استفاده کنید. تانن های موجود در این ماده می تواند به کوچک تر شدن منافذ پوستی شما کمک کرده و واریس ها را سریعا درمان کند.

آلوئه ورا

خواص آلوئه ورا برای پوست بسیار زیاد می باشد و می تواند مشکلات پوستی شما را نظیر آکنه، جوش های زیر پوستی و … را در عرض چندین هفته به طور طبیعی درمان کند. اگر دچار واریس صورت شده اید و نمی دانید که چگونه باید آن را درمان کنید آلوئه ورا به کمک شما می آید. این گیاه شگفت انگیز می تواند باعث کاهش قرمزی ها و التهاب های پوستی شده و بعد از مدتی نشانه های واریس را از بین خواهد برد.

نکته : بعد از استفاده از این گیاه باید از آبرسان ها و یا کرم های مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست شما بیش از حد خشک نشود.

ویتامین C

مکمل های ویتامینC در بازار وجود دارد که می توانید از آن ها برای کاهش رگ های عنکبوتی استفاده کنید و مشکلات واریسی را از بین ببرید. ویتامین C از این لحاظ اهمیت دارد که می تواند به سلامت رگ های خونی کمک کرده و کلاژن سلول ها را حفظ می کند.

ویتامین سی و روش های از بین بردن واریس

شاه بلوط هندی

یادتان باشد که بسیاری از افراد از این گیاه برای سلامتی رگ ها استفاده می کنند. این گیاه به صورت خوراکی وجود دارد ولی شما می توانید از شکل های موضعی آن برای درمان سریع تر واریس های صورت خود استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که از خود گیاه استفاده کنید و سعی کنید محصولات تهیه شده از آن را بر روی پوست خود امتحان نکنید.

گیاهان دارویی

تحقیقات بسیار زیادی صورت گرفته است و محققان معتقد می باشد که برخی از گیاهان دارای خاصیت ضد التهابی اند و شما می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. این گیاهان برای درمان واریس صورت مفید اند و عبارت اند از :

درمان واریس صورت

استفاده از رتینوئید ها

اگر روش های گفته شده را امتحان کردید و نتیجه ای که دوست دارید را بدست نیاوردید بهتر است از روش های دیگر استفاده کنید. درمان های خانگی پاسخگو این مشکل شما نیستند. از بهترین روش هایی که می توانیم به شما پیشنهاد بدهیم است است که از کرم های موضعی رتینوئید ها استفاده کنید. این کرم ها سریعا عمل می کنند و می توانند رگ های عنکبوتی را سریع تر از حد انتظار شما درمان کنند. موارد استفاده این کرم بسیار زیاد است ولی برای درمان رزاسه و درمان آکنه اهمیت بیش تری دارد.

لیزر درمانی

یکی دیگر از روش های کلینیکی لیزر درمانی می باشد که با استفاده از آن می توانید رگ های ضعیفی که کارآیی خاصی ندارند را از بین ببرید. فراموش نکنید که این کار می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد و بهتر است این روش را در مرحله آخر انجام دهید.

روش های درمانی واریس

نور شدید پالسی

این روش بهتر از لیزر واریس می باشد که بافت رویی و سطح پوست آسیبی نمی رساند و  بیش تر از نور لیزر به بافت ها نفوذ می کند و لایه دوم پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. این روش هم برای درمان واریس صورت مفید است. از عوارض این روش هم می توان به قرمزی پوست، خارش و سوزش اشاره کرد که بعد از ۱ هفته به طور کامل از بین خواهد رفت.

اسکلروتراپی

این روش کمی دردناک می باشد زیرا باید ماده ای به رگ های شما تزریق شود تا در طی چند هفته واریس ها را درمان کند. در واقع پزشک با تزریق مواد سعی می کند رگ هایی که باعث ایجاد واریس شده اند را ببندد و خون رسانی از رگ هایی صورت می گیرد که آسیب ندیده و سالم هستند.

پیشگیری از واریس

روش های پیشگیری

همانطور که می دانید پیشگیری بهترین راه درمانی می باشد. اگر دوست ندارید این مشکل برای صورت شما ایجاد شود باید یک سری نکات بسیار مهم را رعایت کنید که در ادامه برایتان بیان خواهیم کرد.

اجتناب از گرما

نباید درجه حرارت بدن شما از یک حدی بیش تر شود بنابراین زمانی که در حال استفاده از چشمه های آب گرم و سونا هستید باید مراقب درجه حرارت بدن خود باشید تا رگ های شما آسیب نبینند و واریس ایجاد نشود.

کنترل نور خورشید

سعی کنید بیش از حد در مقابل نور خورشید نباشید و اگر بنا بر انجام کار های روزانه خود مجبور هستید ساعتت بسیار زیادی را زیر نور خورشید باشید سعی کنید از ضد آفتاب های خوب استفاده کنید و هر ۳ الی ۴ ساعت مجددا از ضد آفتاب استفاده کنید.

درمان واریس صورت

لباس های محافظ

اگر کار شما به گونه ای می باشد که در معرض آلاینده ها قرار می گیرید باید سعی کنید از لباس های مراقبتی استفاده کنید تا مشکلی برای صورتتان ایجاد نشود و واریس های عنکبوتی را روی پوست خود نبینید.

اجتناب از برخی غذا ها

اگر دوست ندارید دچار واریس صورت شوید بهتر است از وازودیلاتور ها استفاده نکنید.  این مواد باعث گشاد شدن عروق می شوند و در نتیجه رگ های صورت را برجسته تر می کنند. وازودیلاتور هایی که روزانه از آن ها استفاده می کنیم عبارت اند از :

  • غذا های تند
  • الکل
  • کافئین

منبع : آرگا

برچسب :

arga