روش نگه داری دراسنا کامپکت و نکاتی برای رشد و پرورش آن

تکثیر دراسنا کامپکت

برای تکثیر این گیاه می توانید از ساقه های بدون برگ کمک بگیرید. به گونه ای که این ساقه را به شکل افقی در دل خاک بگذارید و اندکی به داخل خاک هدایت کنید. برای این کار باید خاک شما مرطوب باشد و بعد از گذاشتن ساقه در دل خاک، روی آن را با پوششی از پلاستیک برای ذخیره رطوبت محافظت کنید.

تکثیر دراسنا کامپکت با روش قلمه زدن

می توانید بعد از ساقه دار شدن گیاه دراسنا کامپکت از ساقه های ۱۰ الی ۲۰ سانتی متری آن استفاده کنید و این ساقه ها را در خاک بگذارید. البته پیش از گذاشتن قلمه در خاک، باید منتظر خارج شدن شیره آن باشید.

برخی بیماری های دراسنا کامپکت

در صورتی که گیاه در معرض هوای گرم و خشک قرار گیرد، ممکن است برگ های آن کمرنگ شده و بریزند، از این رو لازم است گیاه را به جای خنک تری انتقال دهید و نیز هفته ای ۳ بار آن را غبار پاشی کنید.

اگر برگهای گل کامپکت ریز بوده و رشد گیاه کند است به نشانه عدم وجود مواد مغذی در خاک می باشد، از این رو با تغذیه مصنوعی و کوددهی خاک می توانید این مشکل را رفع کنید.

اگر ساقه گیاه دراسنا کامپکت از بالا شروع به پوسیده شدن کند و برگ های آن نیز بریزند، یعنی مکان نگه داری آن بیش از اندازه سرد بوده و باید به محل گرمتری انتقال دهید.

نگهداری دراسنا کامپکت

علت سوختگی برگ های گیاه دراسنا کامپکت نیز نور مستقیم و زیاد می باشد، بنابراین این گیاه نیاز به نور غیر مستقیم دارد و نیز یکی از نشانه های سوختگی نوک برگ ها کمبود رطوبت در محیط می باشد.

زرد شدن برگ های گیاه  و پوسیدگی ریشه آن می تواند به دلیل انباشته شدن آب در ته گلدان شود، بنابراین زهکشی خاک گیاه باید خوب باشد و در ترکیب خاک از ماسه و شن استفاده شود.

اگر ببینید که نوک برگ ها در حال سیاه شدن هستند، باید فوراً با قیچی نوک های سیاه شده برگ را بچینید، باقی ماندن تنها یک میلیمتر از سیاهی می تواند از پیشرفت آن جلوگیری کند و بعد اسید هیومیک را به همراه آب لیمو در داخل آب لازم برای آبیاری گیاه بریزید تا به این صورت املاح شسته شده و از پیشرفت سیاهی نوک برگ ها جلوگیری کند، همچنین برای زیبا بودن ظاهر گیاه همواره برگ های زرد و خشک را از ته جدا کرده و بچینید.

به هنگام گلدهی گیاه، لازم است تا گلهای آن از گیاه جدا شوند، زیرا گلها اجازه رشد به گیاه نمی دهند و آن را ضعیف می کنند.

روش نگه داشتن دراسنا کامپکت

امیدواریم در این مطلب به خوبی با شرایط نگه داری دراسنا کامپکت آشنا شده باشید و این اطلاعات امکان بهره مندی از این گیاه را در محیط های آپارتمانی فراهم آورد. برای آشنایی با انواع پرورش گل و تکثیر گیاهان مختلف می توانید در اینجا کلیک کنید.

arga