واشنگتن: هیئت ایرانی با پیشنهادات سازنده در مذاکرات وین حاضر نشد | واکنش روسیه به ناامیدی از مذاکرات

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، دولت قبلی این کشور را مقصر بروز شرایط کنونی در برنامه هسته‌ای ایران دانست.

 به گزارش فارس، این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «اقدام دولت قبلی آمریکا در خروج از برجام باعث گسترش چشمگیر و بی‌سابقه در برنامه هسته‌ای ایران شده است».

 

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که اشاره‌ای به نام او نشده در ادامه سخنانش  مدعی شد که «هیئت ایرانی با پیشنهادات سازنده در مذاکرات وین حاضر نشد».

 

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز امشب در سخنانی مدعی شد «چیزی که طی روزهای اخیر شاهد آن بودیم این بود که ایران درباره آن چیزی که برای بازگشت به تعهدات ضروری است، جدی نبوده و همین موضوع دلیل آن بود که ما به این دور از گفت‌وگوها در وین پایان بخشیدیم».

 

اولیانوف: برای ناامیدی از مذاکرات وین زود است

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین، روز جمعه در توییتی نوشت: برای ناامید شدن زود است. در دیپلماسی چندجانبه این قاعده وجود دارد که می‌گوید تا زمانی که بر سر همه‌ چیز توافق نشده باشد، بر سر هیچ چیزی توافق نشده است.‌ پس تغییر ممکن است اما باید به نحوی تعیین شوند که به حصول پیشرفت بیشتر کمک کنند.

 

وی در توییت دیگری نوشت: وقفه‌ای فنی در مذاکرات وین پیش آمده و مذاکرات هفته آتی ادامه خواهند یافت. این فرصتی برای هریک از مشارکت‌کنندگان از جمله ایران و آمریکا است تا با پایتخت‌های‌شان رایزنی و با در نظر گرفتن مواضع دیگر همتایان، در خصوص نحوه پیشبرد مسائل تفکر کنند.

 

سازمان ملل: تلاش‌ها برای نجات برجام دوبرابر شود

 به گزارش اردوپوینت، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز جمعه از مشارکت‌کنندگان در گفت‌وگوهای وین خواست تا تلاش خود برای اجرای مجدد توافق هسته‌ای با ایران را، تقویت کنند.

 

دوجاریک طی کنفرانسی خبری گفت: ما قرار نیست از شرایطی که در آن مذاکرات بدین شکل تمام شد به شرایطی که در آن اوضاع توسط قواعد دیپلماتیک پیش برده نمی‌شود، جهش کنیم. مواضع ما درخصوص برجام تغییری نکرده است‌ و ما طرفین دخیل را به دوبرابر کردن تلاش‌های‌شان جهت اجرای مجدد توافق ترغیب می‌کنیم. 

 

 

Beytoote