انصارالله: دیپلماسی ریا سودی ندارد

جنبش انصارالله یمن نسبت به بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات درباره جنگ یمن واکنش نشان و پاسخ قاطعانه‌ای را به آنها داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سبأ، هشام شرف عبدالله، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی در این باره اظهار کرد: دیپلماسی ریا و دورویی سودی ندارد.

وی گفت: بیانیه صادر شده دورویی در مقابل جامعه بین‌الملل بوده و درصدد است تا عربستان سعودی و امارات را به عنوان کبوتران صلح به تصویر بکشد.

این مقام یمنی خاطرنشان کرد: در حقیقت بیانیه مذکور ارزش جوهری که با آن نوشته شده است را ندارد و برای کسانی که از واقعیت یمن مطلع هستند، ثابت می‌کند که عربستان سعودی و امارات در جستجوی پیروزی هستند و این مسئله دور از هرگونه تمایل به صلح واقعی است.

وی افزود: من به این گروه چهارجانبه و ائتلاف توصیه می‌کنم که تحت نظارت سازمان ملل و یا مشارکت بین‌المللی شامل آلمان، روسیه، چین و هر کشور عربی غیر عضو در ائتلاف متجاوز، با انصارالله بر سر میز مذاکره بنشینند و تا یک توافقنامه آتش‌بس تنظیم و تهیه شود.

وزیر خارجه یمن همچنین بر استقبال صنعا، از صلح عادلانه و فراگیر بدون پیش‌شرط تاکید کرد.

هشام شرف عبدالله در پیام مستقیمی به عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا از آنها خواست که به جای صدور ظاهری بیانیه و هدف قرار دادن ملت یمنبا بمب و موشک و همچنین تداوم معاملات موشکی‌شان، در هر یک از بیانیه‌های خود، اعتبار و شفافیت و در دعوت به صلح، حسن نیت، اعتمادسازی را در نظر بگیرند.

 انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا