مراجعه روزانه ۱۰۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در مشهد 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر شرایط بیماری کرونا به شدت شکننده و دارای نوسان است و روزانه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز منتخب بهداشتی دانشگاه مراجعه می‌کنند اما با بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال اینکه شاهد عود دوباره بیماری باشیم، وجود دارد.

دکتر محمد حسن درخشان با اشاره به اینکه بازگشایی سالن‌های ورزشی، مدارس و دانشگاه‌ها باید همراه با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی باشد در غیر این صورت احتمال عود دوباره بیماری وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور در وضعیت ثبات نسبی به لحاظ ابتلا به کرونا قرار دارد اما در برخی استان‌ها نیز شرایط زرد و نارنجی حاکم است که می‌تواند با کمترین بی‌توجهی از سوی مردم به حالت قرمز رنگ تبدیل شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه کنترل‌های هوشمند در سطح کشور باعث سرعت واکسیناسیون عمومی و استفاده از ماسک شده است اما نباید با تصور اینکه شرایط عادی است ماسک‌ها را کنار گذاشته و یا دورهمی‌های شبانه برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون در افراد واجد شرایط به بالای ۹۱ درصد در دوز اول و بالای ۷۳ درصد در دوز دوم رسیده که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه واکسیناسیون رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسیناسیون می‌تواند از بروز شدید بیماری و مرگ ومیر جلوگیری کند، بیان کرد: در پیک پنجم روزانه تا ۷۰۰۰ بیمار نیز به مراکز درمانی منتخب مراجعه می‌کردند که خوشبختانه این آمار در حال حاضر کاهش قابل توجهی یافته است.

به گزارش وبدا درخشان با اشاره به اینکه در پیک پنجم تا ۶۰ درصد تست‌ها مثبت بود اما در حال حاضر آمار تست‌های مثبت به هفت تا هشت درصد رسیده، عنوان کرد: اما در همین شرایط با ثبات نسبی در برخی از شهرستان‌ها مانند قوچان، خواف، کاشمر، کوهسرخ، خلیل‌آباد میزان مراجعات به مراکز بهداشت بالاتر از حد انتطار استانی است.

وی تاکید کرد: دریافت دوز یادآور در افراد بالای ۴۰ سال، تکمیل واکسیناسیون دانش‌آموزان و پرهیز از برگزاری دور همی و تجمعات می‌تواند در حفظ شرایط موجود تاثیر بالایی داشته باشد.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا