از صفر تا صد خرید ویلا در شمال

امروزه به دلیل نیاز به آرامش و دوری از شلوغی شهرها و نیاز به سرمایه گذاری افراد به خرید ویلا در شمال روی آورده‌اند. برای خرید ویلای خوب افراد نیاز دارند که انواع ویلا را بشناسند. همچنین باید مشخص کنند که خود چه ملاک‌هایی برای خرید ویلا دارند. در نهایت با مشورت با یک مشاور املاک شمال اقدام به خرید ویلا در مازندران و چمستان کنند.

 

از صفر تا صد خرید ویلا در شمال

این روزها بسیاری از افراد به خرید املاک شمال رو آورده‌اند. شلوغی شهرها که باعث آلودگی هوا و استرس زیاد در افراد شده است، سبب شده تا افراد به محیط‌های بکر و دور از آلودگی هوا و ازدحام جمعیت روی بیاورند. از طرفی هم به دلیل تورم شدید افراد می‌خواهند ارزش پولشان را حفظ کنند، در نتیجه به سرمایه‌گذاری بر روی مسکن و ویلا روی می‌آورند.

 

چون خرید ویلا مثل خرید آپارتمان‌های نقلی نیست و به احتمال زیاد پس اندازتان را می‌خواهید صرف آن بکنید، بهتر است نکاتی را مدنظر قرار دهید. اگر با خرید ویلا در شمال به دنبال سرمایه گذاری هستید، با خواندن این مقاله می‌توانید به طور خلاصه از مهم‌ترین نکات برای خرید ویلا اطلاع پیدا کنید. 

 

انواع ویلا برای خرید ویلا در شمال

تفاوت ویلای ساحلی یا جنگلی

ویلای ساحلی به دلیل رو به دریا بودنش طرفداران زیادی دارد. اما قبل از خرید ویلای ساحلی ضروری است بدانید که این گونه ویلاها به دلیل نزدیکی به ساحل تابستان‌ها بسیار گرم و شرجی هستند. همچنین به دلیل برخورد امواج دریا با دیوارهای ویلا به مرور زمان آسیب جدی به ویلا می‌رسد و هزینۀ نگهداری از ویلاهای ساحلی بیشتر از جنگلی است. این ویلاها به دلیل زمین ماسه‌ای از تنوع کمتر گیاهان برخوردار هستند.

 

ویلاهای جنگلی در شمال و مازندران گزینۀ مناسب برای کسانی است که می‌خواهند از فضای آرام و سبز جنگلی آن استفاده کنند. ویلاهای جنگلی رطوبت ویلاهای ساحلی را هم ندارند.

 

گونه‌های مختلف گیاهی در آن یافت می‌شود و نسبت به ویلای ساحلی از نظر هزینه به صرفه‌تر هستند. اما به نسبت ویلاهای ساحلی از شهر دورترند و از امکانات شهری دور می‌باشند و همچنین در فصول سرد سال به دلیل دوری ویلاهای جنگلی دسترسی به آنها سخت‌تر است.

 

در نهایت هر دو ویلا دارای طرفداران بسیاری است و این انتخاب با شماست که کدام یک را بیشتر می‌پسندید.

 

خرید ویلا در شمال,صفر تا صد خرید ویلا در شمال,راهنمای خرید ویلا در شمال

ویلای ساحلی از انواع خرید ویلا در شمال

 

ویلای شهرکی یا مستقل

برای خرید ویلا در شمال ضروری است بدانید که ویلاها در دو گونه تقسیم بندی می‌شوند. یک سری ویلاها شهرکی می‌باشند و گونۀ دیگر ویلاهای مستقل هستند. هر کدام از اینها معایب و محاسنی دارند.

 

ایراد ویلاهای شهرکی این است که فضای حیاط و فضای سبز اطراف ویلا را با همسایگان خود به صورت اشتراکی می‌توانید استفاده کنید. ولی در ویلای مستقل شما به تنهایی از فضای اطراف ویلا استفاده می‌کنید.

 

مزیت ویلاهای شهرکی در چمستان این است که امنیت آنها بالاست. این به دلیل وجود نگهبانی است که 24 ساعته از آنها مراقبت می‌نماید. از طرفی هم باغبانی دارد که به گل‌ها و درختان اطراف ویلا رسیدگی می‌کند.

 

در ضمن قیمت کمتری به نسبت ویلاهای مستقل دارند. ولی در ویلای مستقل نگهبانی از باغ و مراقبت از فضای سبز آن به عهدۀ خود فرد است. اگر فضای خصوصی آرام برای شما اهمیت دارد، ویلای مستقل برای شما بهترین گزینه است .

 

املاک مازندران, خرید ویلا در چمستان,انواع ویلا برای خرید ویلا در شمال

ویلای شهرکی، خرید ویلا در شمال

 

نوع ساختمان

از نظر نوع ساختمان برای خرید ویلا در شمال باید بدانید که ویلاها به سه دسته تقسیم می‌شود. ویلاها فلت، دوبلکس و یا تریپلکس هستند. ویلای فلت به دلیل کوچک‌تر بودن برای خانواده‌های کوچک و کم رفت و آمد مناسب‌تر است. از طرفی هزینۀ ویلای فلت کمتر از ویلاهای دیگر است.

 

هرچه ارتفاع ویلا بالاتر باشد منظرۀ وسیع‌تری را می‌توان از درون آن تماشا کرد. در نتیجه اگر دنبال ویلایی با چشم اندازی از منظره‌های وسیع و گسترده می‌گردید، ویلاهای دوبلکس یا تریبلکس برای شما مناسب‌تر است. ویلاهای دوبلکس و تریپلکس به دلیل بزرگ‌تر بودن فضای ویلا هزینۀ خرید و هزینۀ نگهداری بالاتری را به نسبت فلت دارند.

 

ملاک های مهم دیگر برای خرید ویلا در شمال

1. مسیر ویلا: ویلایی انتخاب کنید که مسیر ترافیک آن همه روزه و در همۀ ساعات روان و کم تردد باشد.

 

2. امنیت ویلا: امنیت منطقه‌ای که ویلا در آن قرار دارد بسیار دارای اهمیت است.

 

3. نزدیکی ویلا به مراکز تفریحی و تجاری را هم در نظر بگیرید. تا زمان سپری شده در رفت و آمدتان کمتر باشد.

 

ملاک های مهم دیگر برای خرید ویلا در شمال,نکات مهم برای خرید ویلا در شمال,ویلای تریبلکس جنگلی

ویلای تریبلکس جنگلی، خرید ویلا در شمال

 

نکات مهم برای خرید ویلا در شمال

1. از آنجایی که ویلا در شمال با کیفیت‎‌های مختلف یافت می‌شود، بنابراین ضروری است که شما از کیفیت ویلایی که می‌خرید اطمینان حاصل کنید. برای اینکه از کیفیت ویلا و مصالح به کار رفته در آن اطمینان حاصل کنید باید از شرکت‌های معتبر املاک مازندران خرید کنید که در گذشته حسابشان را پس داده‌اند.

 

از طرفی سازندگان معتبر معمولاً از مراحل ساخت ویلا عکس تهیه می‌کنند و شما با دیدن عکس‌ها می‌توانید بررسی کنید که از چه کیفیت مصالحی در ساخت آن استفاده شده است. دقت کنید که ویلا حتماً پایان کار داشته باشد. چون داشتن پایان کار به شما این اطمینان را می‌دهد که نظام مهندسی ویلا را از نظر سازه تایید کرده است.

 

2. طراحی دکوراسیون ویلا در شمال با آپارتمان‌های معمولی متفاوت است. ویلا در چمستان و مازندران معمولاً برطبق محیطی که در آن قرار دارد طراحی می‌شود. برای خرید ویلا در چمستان ضروری است که به این نکته دقت کنید که آب و هوای منطقه و محیط طبیعی آن چگونه است تا در دراز مدت با آب و هوای آن به مشکل برنخورید.

 

3. به نقشۀ ویلا هنگام خرید توجه کنید. ویلاهایی که پرتی کمتر و طراحی مهندسی‌تر دارند، برای خرید مناسب‌تر هستند.

 

4. هنگام خرید دقت کنید که ویلا قول نامه‌ای نباشد. ویلاهایی با سند شش دانگ، دارای پروانۀ ساخت، پایان کار و سند تفکیکی بخرید. در صورت خرید ویلای شهرکی مطمئن شوید امکان تفکیک سند در آینده وجود داشته باشد.

 

5. مراقب باشید ویلایی که ‌می‌خرید حتماً کاربری مسکونی باشد. در کاربری‌های غیرمسکونی ساختن ساختمان مسکونی غیرمجاز است. در صورت خرید ویلای ساخته شده در زمینی با کاربری غیرمسکونی با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. می‌توانید از مراجع معتبر کاربری زمین را استعلام کنید .

 

6. بهتر است از خرید ویلاهای زیر خودداری کنید.

1) ویلاهای موجود در موقعیت‌های جغرافیایی پرخطر،

2) ویلاهای نزدیک به دکل‌های برق فشار قوی،

3) ویلاهای نزدیک به محل‌های پرسروصدا مثل مدرسه یا بازار،

4) ویلاهای ساخته شده در مکان‌های پرت و دور افتاده که امنیت کمی دارند.

 

کلام آخر

برای خرید ویلا بهتر است ابتدا ویژگی‌هایی که می‌خواهید ویلای شما داشته باشد را مشخص کنید. بعد برای تصمیم‌گیری از یک مشاور املاک مطمئن در شمال مشورت بگیرید. در این صورت می‌توانید از سرمایه گذاری خود مطمئن شوید و با اطمینان اقدام به خرید ویلا در شمال مطابق با معیارهای خود کنید. مشاور املاک رادین با توجه به سابقه‌ای که در خرید و فروش ویلا دارد می‌تواند به شما در این زمینه کمک‌ بسیاری کند.

Beytoote