نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی حرفه ای برای افراد مبتدی

تبلیغات در هر حیطه کاری ارزشمند است و ضمن معرفی محصول، نتایج مثبتی را برای صاحبان سرمایه به دنبال خواهد داشت. نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی دارای هفت مرحله اصلی است و این مراحل به شما برای نوشتن یک رپورتاژ مفید کمک می کنند، در ادامه مطلب شما دوستان عزیز را با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی آشنا خواهیم کرد بنابراین بهتر است تا پیان مطلب همراه ما باشید.

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی به گونه ای است که مخاطبان خاص خود را برای عرضه محصول و خدمات پیدا خواهد کرد. ضمن اینکه صورت تبلیغاتی خود را نشان نمی دهد. نوشتن آگهی در راستای خدمات ذیربط انجام خواهد گرفت.

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی در هفت گام

برای رسیدن به یک تبلیغ مناسب باید اقدامات لازم برای جذب مخاطب را انجام دهید. با انجام مراحل مهم در نگارش رپورتاژ آگهی می توانید بازار مناسبی برای عرضه محصولات خود داشته باشید.

نکات مهم برای تنظیم یک رپورتاژ

شناسایی مخاطب

از گام های اساسی قبل از نوشتن رپورتاژ آگهی شناسایی مخاطب است. این مطلب نشان می دهد که شما دقیقاً در کجا قرار گرفته اید و چه هدفی از تبلیغات دارید. تمایل دارید مشتریان شما چه کسانی باشند. به عنوان مثال کسی که مخاطب مطالبش زنان خانه دار است، باید با علاقه و ویژگی های آنان آشنا شود. ضمن اینکه اطلاعات خود را درباره سبک زندگی آن ها افزایش دهد. بعد از شناسایی مخاطب مطالب، نیازهای آنان را در نظر داشته باشید. به لحن استفاده برای این مخاطبان توجه کنید و آن را سرسری انتخاب نکنید.

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

قبل از شروع این مرحله پاسخ مناسب برای این سوالات بیابید:

  • در این رپورتاژ چه کسانی مخاطبان شما هستند؟
  • وقتی به تصویر منتشر شده تبلیغاتی می نگرید، چه چیزی به شما القاء می شود و پیام نهان آن چیست؟

همراه با پاسخ گویی به این سوالات، از نیازهای مخاطب خود آگاهی کسب کنید. این نیازها از ایمیل ها و کامنت های دریافتی قابل شناسایی است. در همین اظهار نظرها می توانید نیازهای مشتریان را تشخیص دهید و رضایت مخاطبان را مد نظر بگیرید.

کامنت های دریافتی

تعریف موضوع آگهی رپورتاژ

متن رپورتاژ آگهی باید به گونه ای باشد که شما یک تعریف دقیق از عنوان خود داشته باشید. این تعریف باید به اندازه کافی جذاب و واضح باشد. زمانی که بر روی موضوع محوری رپورتاژ متمرکز می شوید، خدمات و محصولات شرکت را به یاد آورید. برای انتخاب این موضوع سایر تسهیلات و امتیازاتی که شرکت برای جلب و جذب مخاطب در نظر گرفته را مد نظر قرار دهید.

جذب مخاطب با رپورتاژ آگهی

موضوع نوشته شده باید انسجام داشته باشد. این انسجام و پیوستگی باید در کلیه قسمت های متن رعایت گردد. در نظر داشته باشید که موضوع مورد بحث با عنوان انتخابی تفاوت دارد و موضوع کل مطلب را پوشش خواهد داد. به عنوان مثال «سئو» یک موضوع اصلی است که می تواند مطالب زیادی را تحت شعاع خود قرار دهد. عنوان در زیر شاخه های موضوع تعریف می شود و بحث مقاله را جزئی تر می کند.

عنوان باید در شکل جذاب تر انتخاب شود تا مخاطب را متوجه خود کند. این اصل در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی حائز اهمیت می باشد. برای انتخاب موضوع کلیت را در نظر داشته باشید تا ورود هر مطلبی به مقاله برایتان مقدور باشد و در عنوان جذابیت را اصل قرار دهید.

دقت داشته باشید

عنوان هایی که از اعداد کمک می گیرند و با واژه های محبوب، عالی و … نوشته می شوند، جذاب تر هستند. دقت در انتخاب و نوشتن عنوان خیلی اهمیت ندارد. یعنی با خواندن عنوان نیازی نیست مخاطب شما به یک شناخت جامع و دقیق از متن دست یابد. این شناخت و تفهیم باید در متن نوشته شده اندک اندک به ذهن مخاطب تزریق شود. برای بالا بردن دقت در عنوان از براکت ها استفاده کنید. (مانند[پادکست]، [مصاحبه]، [اینفوگرافیک] و …).

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

در عنوان نوشته شده از واج آرایی استفاده کنید

به عنوان مثال «۱۰ تکنیک برتر سئو سال ۲۰۱۸» نسبت به  «۱۰ روش سئو سایت در سال ۲۰۱۸» جذابیت بیشتری دارد.

کلمات تاکیدی به کار ببرید

این کلمات بهترین، عالی، فوق العاده و … می باشند. چنین کلمات تاکیدی محتوا را جذاب تر خواهند کرد. البته از این تیترها به جا استفاده کنید. چون در این صورت ارزش جذبی خود را از دست می دهند.

استفاده از کلمه «تصویر» در عنوان

از کلمه تصویر در عنوان استفاده کنید و به این ترتیب جذابیت زیادی برای مخاطب فراهم کنید. اغلب مخاطبان به این تیترها رغبت نشان می دهند. مانند«عکس های» یا «همراه با تصاویر» و …

نکات مهم برای نوشت رپورتاژ

تاکید بر امتیازات به جای خصوصیات

مزیت

مزیت به معنای سود و ارزش است. مزیت پیرامون یک ویژگی توضیح داده می شود و دلیل مهم بودن آن را بیان می کند. این مزیت است که به این سوال جواب می دهد که چه عاملی بر مشتری تاثیر زیادی دارد. نقاط ناراحتی مخاطب شما کجاست و شما برای حل این مشکلات چه راه هایی را پیشنهاد می کنید. مزیت ارائه شده در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی موثر است و باید بر طبق سند و مدرک ارائه شود. در این مرحله شما از مزیت های محصول خود سخن به میان می آورید.

راهنمای تنظیم رپورتاژ

خصوصیات

ویژگی خدمت یا محصول ارائه شده می باشد. ویژگی در نظر گرفته شده برای یک محصول ممکن است محسوس و قابل محاسبه باشد. این ویژگی گاهی قابل لمس کردن است. به عنوان مثال یک روسری از نخ خالص تهیه شده و با لمس کردن نیز می توان این موضوع را دریافت.

شما باید امتیازات محصول خود را بازگو کنید و بر روی آن ها تاکید داشته باشید. مزیت یعنی پاسخ به چرایی اهمیت محصول و این چرایی همان ارزش و فایده محصول ارائه شده می باشد. مشتری با این توصیف متوجه می شود که شما چه محصولی را در اختیارش قرار داده اید و این محصول کدام نیازش را به خوبی برطرف می کند.

عنوان، تصویر و نقل قول هر سه در مقاله به کار می روند

برای آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی بر روی عناصر اصلی متمرکز شوید. این عناصر اصلی همان عنوان، عکس و نقل قول می باشند. عنوان نه چندان جذب خیلی زود به فراموشی سپرده می شود و اثر جذب کنندگی ندارد. عنوان باید بی نظیر باشد. عکس ها در ارائه محصول شما اهمیت بالایی دارند. نظر یک مشتری را بدون کم و کاست و به شکل نقل قول بیان کنید. قبل از ارائه نقل قول، داستان زندگی مشتری را در روال عادی با مصائب و مشکلاتی که قبل از دریافت محصول داشته، بیان کنید. به عنوان مثال فرد سالمندی به کمردرد دچار شده و سال ها از آن رنج می برده است. داروهای زیادی برای بهبود و تسکین درد استفاده کرده اما نتیجه نگرفته است. او با استفاده از کرم عضله ای جدید فلان شرکت به زندگی و فعالیت های عادی برمی گردد. این داستان بر ذهن خواننده تاثیر غیر قابل انکار دارد و پایان خوب آن برای همیشه در ذهن ماندگار می شود و بر تصمیم گیری مخاطب تاثیر می گذارد.

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

پیام خود را با واقعیت ربط دهید

داستان ارائه شده شما باید با دنیای بیرون تطابق داشته باشد. در این صورت است که مردم به شما اعتماد خواهند کرد. بر فروش خود اصرار نورزید و پس از آشنایی با تجارب و نیازها با مشتری ارتباط برقرار کنید.

تخفیف برای تاثیر رپورتاژ

اقدام بعدی مشتری را پیش بینی کنید

 آدرس ایمیل، وب سایت، شماره تلفن و اطلاعات تکمیلی خود را در متن بگذارید اما از اعلام قیمت بپرهیزید. اطلاعات خود را بعد از اتمام رپورتاژ آگهی در انتها با خط معمولی بنویسید.

رپورتاژ آگهی را با فراخوان عمل پایان دهید

محتوای رپورتاژ آگهی در راستای فروش محصول است. چون هدف شما از ثبت رپورتاژ آگهی فروش می باشد. بعد از خواندن مقاله امکانی برای دستیابی به محصول را برای مشتری به وجود آورید. در این جا یک Call to Action یا فراخوان عمل مانند «همین حالا انتخاب کن»، «برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید» و … قرار دهید. این عمل بر روی اقدام بعدی مشتری تا ۷۰ درصد تاثیر گذار است.

گام مهم برای نوشتن رپورتاژ

در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی درصد ۷۰ به ۳۰ را در نظر بگیرید. مطلب نوشته شده باید ۷۰ درصد از نوع اطلاعاتی و سرگرم کننده باشد. در این ۷۰ درصد ذهن مخاطب درگیر می گردد. در ۳۰ درصد باقی مانده باید فروش محصول یا خدمات خود را انجام دهید.

نکات مهم در تالیف یک رپورتاژ آگهی

همانطور که می دانید رپورتاژ آگهی یک تبلیغ ساده نمی باشد که تصمیم بگیرید مطلب ساده و کپی را در آن قرار دهید و بازدهی بگیرد در حقیقت از مهم ترین نکات نوشتن رپورتاژ آگهی اشاره نشدن به تبلیغ به صورت مستقیم است.

بهترین کار است این است که به شکل غیر مستقیم به مشتری اهداف تان را القا کنید و نوع فعالیت و نکات کلیدی تان را به شکل مطلب آموزشی به کاربر ارائه داده تا علاوه بر خواندن مطلب علاقمند به فعالیت شما نیز شود.

نکات مهم در تالیف یک رپورتاژ آگهی

تکاتی که در مورد انتخاب تیتر باید بدانید

۱. پس از اینکه نحوه نوشتن مطلب را در ذهن تان زمینه سازی کردید کلمه کلیدی را به شکل هدفمند به گونه ای که کاربر با فعالیت و کلمات شما آشنا شود القا کرده و به دنبال تیتر جذاب و خاص باشید

۲. همانطور که می دانید انتخاب تیتز جذاب کلیک به دنبال دارد و کلیک نیز بازدید و در واقع خوانده شدن متن در نهایت به معنای رسیدن به موفقیت است.

۳. در زمان انتخاب تیتر می توانید از واج آرایی استفاده نمایید زیرا، باعث ایجاد ریتم در ذهن خوانده و جذاب تر شدت تیتر می شود.

۴. ازکلماتی مانند فوق العاده و بهترین تا حد ممکن استفاده نکنید زیرا، به مخاطب حس تبلیغاتی بودن محتوا را می دهد و باعث می شود مخاطب یا دید تبلیغاتی به مطالعه متن بپردازد.

۵. تیتر انتخاب شده باید از موضوع اصلی برخوردار باشد به گونه ای مخاطب با آن آشنا شود و همچنین می توانید ایجاد طرح پرسش تمایل مخاطب جهت مطالعه مابقی متن افزایش دهید.

نکاتی در رابطه با انتخاب تیتر

امیدواریم از مطالعه مطلب گفته شده نهایت لذت را برده اشید جت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال می توانید روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

arga