برای مقابله با بیماری کرونا باید افکارسازی صورت گیرد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد گفت: برای مقابله با بیماری کرونا باید افکارسازی صورت گیرد.

مجید منعمی در جلسه ستاد مدیریت کرونا بروجرد که امروز ۲۰ دی‌ماه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بیماری کرونا بحث جدی است که باید اقدامات مطلوب در این راستا صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع در بدو ورود به شهرستان بازدیدی از شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان آیت‌الله‌العظمی بروجردی صورت گرفت و موضوع کرونا جز اولویت اول قرار داده شد.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سویه امیکرون در لرستان مشاهده شده و زنگ خطری است و باید آمادگی کامل وجود داشته باشد که تبدیل به بحران نشود.

منعمی اضافه کرد: مسئولین دستگاه‌ها نباید به این موضوع با عنوان رفع مسئولیت نگاه کنند چون با جان مردم سروکار دارد و حفاظت از جان مردم باید به‌صورت ویژه‌ای به آن پرداخته شود.

وی بیان کرد: در اولین اقدام باید اساس پروتکل‌ها رعایت شود و مردم نسبت به موضوع حساس شوند و این مهم از طریق رسانه‌ها تبیین شود.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد با بیان اینکه یکی از راهکارهای مقابله با بیماری کرونا افکارسازی است، ادامه داد: یک بخش از این موضوع باید توسط مساجد انجام شود.

منعمی اظهار کرد: مساجد به‌عنوان یک مقر می‌تواند در این راستا یاری‌رسان باشد و رسانه‌ها و اصحاب رسانه نیز در این زمینه می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه نباید فقط خبرنگاری را دنبال کنند بلکه باید از مسئولین مطالبه‌گری کرده و جهت آموزش مردم به‌صورت فعالانه تولیدات رسانه‌ای داشته باشند.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد خاطرنشان کرد: این یک مسئولیت اجتماعی برای اصحاب رسانه بوده که از این طریق می‌توانند راهگشا باشند.

منعمی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز با توجیه نیروهای و ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به آن‌ها مثمر ثمر بوده و درصد قابل‌توجهی از مردم را نسبت به این موضوع حساس کرد.

وی با تأکید بر نظارت و رصد شبکه بهداشت و درمان، آموزش‌وپرورش و صمت از زیرمجموعه‌ها، افزود: اگر محل و مکانی بعد از سرکشی و تذکر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرد حتماً باید پلمپ شود.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد بیان کرد: زیرساخت‌ها برای برگزاری جلسات در فضای مجازی فراهم و مصوبات جلسات باید به‌صورت جدی پیگیری شوند.

منعمی ادامه داد: کلیه تدابیر لازم برای زمان بحران باید اندیشیده شود.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا