همه چیز درباره تزریق چربی به دست و مراقبت های قبل و بعد از آن

به طور کلی از دسته روش های جدید و نوین برای درمان چین و چروک پشت دست ها می توان به تزریق چربی اشاره کرد که اگر توسط متخصص پوست انجام گیرد نتایج خوبی به همراه خواهد داشت و همچنین واکنش آلرژی خاصی در بدن ایجاد نمی کند زیرا از چربی بدن خود فرد گرفته می شود.

آشنایی با اصول تزریق چربی به دست

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین تغییراتی که با افزایش سن به وجود می آید کاهش کلاژن سازی و الاستین بدن است. در واقع کاهش کلاژن سازی و الاستیسیته پوست باعث می شود تا حجم چربی پوست در نواحی مختلف بدن کاهش پیدا کند. با این حال شما می توانید این حجم چربی از دست رفته را درمان کنید زیرا امروزه روش های زیادی برای از بین بردن چین و چروک های ناشی از کاهش چربی وجود دارد که تزریق چربی یکی از آن ها است.

در واقع در تزریق چربی از چربی فرآوری و جدا شده که از بدن خود فرد گرفته می شود برای کانتور و حجم دهی بهتر ها استفاده خواهد شد. به طور کلی دست ها با افزایس سن حجم خود را از دست می دهند و ظاهری استخوانی و چروکیده به خود می گیرند. در طول این روش سلول های چربی را با استفاده از لیپوساکشن از محل مورد بیمار مانند ران ها، باسن و پهلو ها می گیرند و آن ها را از سلول های دیگر جدا و خاصل سازی خواهند کرد. سپس توسط سوزنی متصل به سرنگ به نواحی کم حجم یا چروک های دست تزریق می کنند.

چگونگی تزریق چربی به دست

از آنجایی که تنها بخشی از این چربی جذب می شود پزشک مقدار بیشتری چربی تزریق خواهد کرد تا در آخر به یک نتیجه و دلخواه دلخواه برسید. به خاطر اینکه حجم بیشتری چربی برداشته می شود برای تزریق به صورت نیز از آن استفاده خواهند کرد.

اقدامات پیش از تزریق:

توجه داشته باشید که معمولا پیش از تزریق چربی ابتدا متخصص پوست و مو سابقه پزشکی بیمار را بررسی می کند و در مورد انتظارات، خطرات احتمالی و همچنین نتایج پایانی با بیمار گفت و گو خواهد کرد. همچنین اگر اخیرا داروهایی که در ادامه بیان شده اند را استفاده کرده اید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید:

مکمل های گیاهی

داروهای تجویزی

داروهای بدون نسخه مانند آسپرین یا ایبوپروفن

اقدامات لازم پیش از تزریق چربی

دستورالعمل تزریق چربی به دست:

بهتر است بدانید که انتقال چربی فرآوری شده از بدن خود فرد به دست ها به منظور صاف و جوان شدن مجدد آن ها یک روش پرطرفدار و کاربردی خواهد بود.

در واقع این روش امروزه به عنوان پیوند چربی شناخته می شود و سلول های چربی با روش لیپوماتیک از ناحیه اهداکننده که معمولا از شکم، ران و یا باسن است با استفاده از یک میله کوچک متصل به سرنگ جدا می شود.

سلول های چربی استخراج شده برای تزریق پاکسازی و پردازش می شوند و سپس با استفاده از یک سرنگ مخصوص به پوست پشت دست تزریق خواهند شد.

از آنجایی که میزان جذب سلول های چربی در سطح بدن تقریبا زیاد است و احتملا اینکه پوست دست مجددا به حالت پیشین خود برگردد پزشک جراح مقدار بیشتری چربی از حد نیاز را تزریق می کند.

البته که اگر چربی برداشته شده بیشتر از حد نیاز بود دکتر می تواند آن را برای زاویه سازی صورت نیز استفاده کند.

مدت زمان لازم برای تزریق:

در رابطه با تزریق چربی به دست ها بایستی بدانید که این روش تقریبا ۴۰ دقیقه زمان می برد که البته بیشتر این زمان برای تخلیه چربی صرف خواهد شد. پس از تزریق نیز از مقداری یخ به منظور کاهش تورم و درد استفاده می شود. پس از پایان کار ممکن است کبودی و تورم تا یک هفته ادامه داشته باشد و در برخی موارد حتی فرد نیاز به تزریق مجدد پیدا می کند.

نحوه تزریق چربی به دست ها

اقدامات پس از تزریق چربی:

توصیه می شود که پس از تزریق از فشار دادن نواحی پشت دستتان به شدت خودداری کنید.

پس از تزریق برای کاهش درد و تورم می توانید از مالش یخ روی دست ها استفاده کنید.

برای رسیدن به نتیجه ی بهتر ممکن است نیاز به درمان نگهدارنده داشته باشید.

ممکن است واکنش هایی مانند کبودی، تورم و قرمزی در برخی از افراد مشاهده شود که نیاز به نگرانی نیست و پس از مدتی برطرف خواهد شد.

مزیت ها:

یکی از فواید تزریق چربی دست ها این است که روشی غیر جراحی و کاملا بی خطر خواهد بود.

می توانید چربی برداشت شده را در فریز نگهداری کنید و برای دفعات بعدی تزریق، مورد استفاده قرار دهید.

ماندگاری این روش را می توان بیشتر از تزریق ژل دانست.

در این روش به خاطر برداشتن چربی از بدن خود فرد امکان ایجاد حساسیت و پس زدن سلول ها وجود نخواهد داشت.

مزیت های تزریق چربی به بدن

معایب:

همانطور که می دانید هر روش درمانی عوارض جانبی دارد که اگر تحت نظر پزشک متخصص انجام شود این عوارض کاهش می یابد. به صراحت می توان گفت که خطر ابتلا به آلرژی در تزریق چربی به دست ها کم است زیرا ایت روش از چربیهای خود فرد به جای مواد پر کننده استفاده می کند. با این حال در ادامه برخی از معایب و عوارض این روش درمانی را شرح داده ایم:

قرمزی و حساسیت در محل تزریق چربی

تورم و کبودی

خونریزی از محل تزریق چربی

نکات مهم در مورد تزریق چربی:

دقت داشته باشید که تزریق چربی دست ها در افرادی که بیماری های پوستی، عفونی و التهابی دارند نباید انجام شود.

پس از تزریق چربی تا مدتی نباید از نمک استفاده کنید زیرا باعث افزایش تورم در دست ها خواهد شد.

روند تزریق را حتما توسط متخصص پوست یا جراح پلاستیک انجام دهید که در غیر اینصورت می تواند عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

اقدامات لازم پس از تزریق

پیش از تزریق به هیچ وجه از داروهایی مانند آسپرین، وارفارین و ویتامین E که باعث خونریزی می شوند استفاده نکنید.

پزشک خود را نسبت به داروهایی که مصرف می کنید مطلع کنید.

توصیه می شود که در ارتباط با حساسیت به مواد بی حس کننده نیز پزشک خود را در جریان بگذارید تا روند تزریق چربی عوارضی نداشته باشد.

منبع : آرگا

برچسب :

arga