وزارت بهداشت از ایمن بودن اولین واکسن ایرانی کرونا خبر داد

مرحله‌ی اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونای ایرانی، ۹ دی‌ماه ۹۹ روی ۵۶ داوطلب آغاز شد. بر این اساس، داوطلبان ۱۸ تا ۵۰ سال سه دوز واکسن کوو برکت دریافت کردند و با انجام آزمایش‌هایی روی آن‌ها، اثربخشی واکسن بیش از ۹۰ درصد برآورد شد.

به گزارش شبکه خبر، این واکسن با اخذ مجوز کمیته اخلاق وزارت بهداشت، وارد فاز دو و سه شده است. در واقع فاز دو و سه به‌صورت تلفیقی انجام می‌شود. با اتمام مرحله‌ی دوم تزریق واکسن در اردیبهشت، فاز سوم مطالعه آغاز خواهد شد.

فاز دو تزریق واکسن کووبرکت

مقاله‌های مرتبط:

  • مسئول تیم تولید واکسن ایرانی کرونا: کوو ایران برکت دربرابر ویروس جهش‌یافته مؤثر است
  • واکسیناسیون کرونا در ایران با واکسن روسی آغاز شد

در فاز دوم ۳٠٠ داوطلب و در فاز سوم بیش از ٢٠ هزار داوطلب در ۶ شهر، واکسن کووایران برکت را دریافت خواهند کرد. این واکسن در فاز دوم و سوم به افراد ۱۸ تا ۵۰ و ۵۰ تا ۷۵ سال تزریق می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام طی مراسم آغاز فاز دوم و سوم تزریق واکسن کووایران، از فراهم ‌شدن ظرفیت تولید ۳ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور خبر داد. به ‌گفته‌ی محمد مخبر، از امروز این ظرفیت فراهم شده است و از پایان خردادماه سال آینده، ظرفیت تولید ١٢ تا ١۵ میلیون دوز واکسن در ماه فراهم خواهد شد.

پیش از این، رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا گفته بود واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران از اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. بااین‌حال رئیس ستاد اجرایی فرمان امام باور دارد که با تولید انبوه واکسن این نهاد، واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در ایران، خردادماه آغاز خواهد شد.


ورود به ۴۰ شهرستان کشور از فردا تا انتهای نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است
افزایش شمار کشورهایی که استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف می‌کنند
ویتامین A؛ انواع، فواید و منابع غذایی
میزان تولد دوقلوها در جهان افزایش پیدا کرده است
یکی از مراکز ارسال کالای آمازون در کانادا موقتا تعطیل می‌شود

منبع شبکه خبر

  • ویروس کرونا
  • پزشکی و سلامت



zoomit