دولت بایدن از رویکرد “ملایم” در قبال کره‌شمالی استفاده می‌کند

براساس گزارش‌ها، دولت بایدن از رویکرد ملایم و تعدیل شده مقابل کره‌شمالی استفاده می‌کند تا از هرگونه تشدید غیرضروری تنش‌ها پیش از بررسی جامع چگونگی تعامل با پیونگ‌یانگ جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از مقام‌های ارشدی که به نامشان اشاره نکرد، گزارش داد که “مقام‌های ارشد” دولت با استفاده از لفاظی ملایم در زمان صحبت درباره کره‌شمالی موافقت کرده‌اند.

در این گزارش همچنین گفته شده که شورای امنیت ملی آمریکا به وزارت دادگستری درباره اطلاق به کره‌شمالی به عنوان “سندیکای مجرم با پرچم” بعد از اینکه این وزارتخانه در ماه فوریه سه تبعه کره‌شمالی را با اتهامات سرقت سایبری مواجه کرد، شکایت کرده است.

براساس این گزارش، یک مقام ارشد گفته است که دستیارانی در شورای امنیت ملی از لحن این انتخاب راضی نیستند و به وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده‌اند که چنین اقدامی موجب تحریک کره‌شمالی می‌شود.

ان بی سی نیوز همچنین گزارش داد: تیم امنیت ملی بایدن اوایل همین ماه تصمیم گرفت تا لحن نرم‌تر و منعطف‌تری در قبال کره شمالی در پیش بگیرد، زیرا پیش از آن به این نتیجه رسید که تحریک کره‌شمالی در وضعیتی که سیاست جدید دولت در دست بررسی است، ممکن است مغایر با اهداف آمریکا باشد.

دولت بایدن همچنان محتاطانه درباره کره‌شمالی یا خطرات امنیتی آن اظهارنظر کرده و غالبا به بررسی جاری سیاستگذاری خودش اشاره می‌کند.

چنین احتیاطی بار دیگر پس از آن در کانون توجه قرار گرفت که خواهر رهبر کره‌شمالی روز دوشنبه از آمریکا و کره‌جنوبی بابت رزمایش مشترکشان انتقاد کرد. او گفت که اگر آمریکا می‌خواهد برای چهار سال آتی خواب راحتی داشته باشد، نباید کار تحریک‌آمیزی انجام دهد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که هیچ اظهارنظر یا واکنش مستقیمی ندارد. او به خبرنگاران گفت: هدف ما همواره تمرکز بر دیپلماسی و خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره است.

زمانی هم که از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای ژاپنی‌اش در این رابطه سوال پرسیده شد، او صرفا به بیان اینکه از پیام خواهر کیم جونگ اون مطلع شده است، کفایت کرد.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا