اخبار زنده؛ هواوی تا پایان سال ۲۰۲۱ تراشه‌ای با لیتوگرافی ۳ نانومتری توسعه می‌دهد

اخبار زنده؛ هواوی تا پایان سال ۲۰۲۱ تراشه‌ای با لیتوگرافی ۳ نانومتری توسعه می‌دهد

اخبار زنده زومیت را در امروز شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.


۷:۵۰

هواوی تا پایان سال ۲۰۲۱ تراشه‌ای با لیتوگرافی ۳ نانومتری توسعه می‌دهد

پردازنده کرین / Kirin

تراشه‌ی مد نظر که کرین ۹۰۱۰ نام خواهد داشت برای استفاده در محصولات پرچم‌دار هواوی در نظر گرفته خواهد شد. بااین‌حال به دلیل اینکه TSMC هنوز تا رسیدن به مرحله‌ی تولید انبوه تراشه‌هایی با لیتوگرافی ۳ نانومتری فاصله دارد، انتظار می‌رود تراشه‌ی کرین ۹۰۱۰ در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ به مرحله‌ی تولید برسد. سران هواوی در نظر دارند تا رسیدن به زمان ذکرشده با مقام‌های آمریکایی به توافق رسیده و به‌نحوی تحریم‌ها را لغو کنند.


۷:۴۰

ایلان ماسک معتقد است، تسلا رودستر جدید در زمان ۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد

TESLA ROADSTER / تسلا رودستر

حدود سه سال از رونمایی نسل جدید تسلا رودستر می‌گذرد؛ اما این محصول هنوز به تولید انبوه نرسیده است. ایلان ماسک در جدیدترین توضحیات خود راجع به توانایی‌های فنی این خودرو، سرعت‌گیری صفرتاصد کیلومتربرساعت تسلا رودستر آینده را، ۱٫۱ ثانیه اعلام کرده است. چنین شتابی در میان تمام خودروهای جاده ای تاریخ، بی‌همتا خواهد بود.


۷:۳۰

روزشمار؛ شنبه ۱ خرداد اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۲۲ می ۲۰۲۱

  • نخستین ثبت اختراع مرتبط با هواپیما در آمریکا: در ۲۲ می ۱۹۰۶، اُرویل و ویلبر رایت برای پتنتی با عنوان «پیشرفت‌های جدید و مفید در ماشین‌های پرواز» نخستین ثبت اختراع هواپیما در ایالات متحده را به خود اختصاص دادند.
  • سالگرد معرفی بازی پک_من: چنین روزی در سال ۱۹۸۰، باندای نامکو از فرانچایز جدیدی موسوم به پک‌من (Pac_man) رونمایی کرد؛ بازی که می‌توان گفت الهام‌بخش بسیاری از اثار صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. نامکو در ابتدا پیش‌نمایشی از این بازی را تحت عنوان «Namco Puck-Man» در یک مجموعه سینما واقع در ژاپن به‌نمایش گذاشت. پس از آزمون‌های و بازخوردهای اولیه مطلوب، بازی کمی اصلاح شد و عمده‌ترین تفاوت در تغییر نام بازی به «Pac-Man» بود. یکی از حقایق جالب در مورد پک_من این است که بازی مذکور به‌طور خاص با محوریت خانم‌ها ساخته شد. بیشتر بازی‌های ویدئویی آن زمان، اغلب موضوعی جنگی یا ورزشی داشتند و زنان معمولا علاقه‌ای به آن بازی‌ها نداشتند. بااین‌حال، پک_من اولین بازی محبوب بین زنان و مردان بود که به یک پدیده اجتماعی تبدیل شد. این بازی تا دَهه ۱۹۹۰ بیش از ۲٫۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرد و به یکی از پردرآمدترین بازی‌های ویدیویی در تمام دوران تبدیل شد.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

زنده:

اخبار زنده؛ هواوی تا پایان سال ۲۰۲۱ تراشه‌ای با لیتوگرافی ۳ نانومتری توسعه می‌دهد

اخبار زنده؛ اعضای کنگره در نامه‌ای به تیم کوک خواستار خروج اپل از چین هستند
اخبار زنده؛ پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
اخبار زنده ؛ چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
اخبار زنده ؛ سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
اخبار زنده ؛ دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

منبع زومیت

  • اخبار زنده

zoomit