اخبار زنده؛ انویدیا کارت گرافیکی RTX 3080 Ti را با قیمت ۱،۱۹۹ دلار معرفی کرد

اخبار زنده؛ انویدیا کارت گرافیکی RTX 3080 Ti را با قیمت ۱،۱۹۹ دلار معرفی کرد

 اخبار زنده زومیت را در امروز سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.


۱۰:۴۱

ایسر سه مانیتور گیمینگ جدید را از سری پردیتور رونمایی کرد

مانیتور Predator X38 S

مدل شاخص بین محصولات معرفی شده، پردیتور X38 S است که صفحه‌نمایشی منحنی ۳۷/۵ اینچی با رزولوشن ۳،۸۴۰ در ۱،۶۰۰ پیکسل دارد. پردیتور X38 S با پشتیبانی از G-SYNC انویدیا به همراه برچسب قیمت ۲،۰۰۰ دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد.


۱۰:۱۶

ایلینور دو لپ تاپ گیمینگ جدید معرفی کرد

لپ‌تاپ Alienware X

لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایلینور ایکس ۱۵ و ایکس ۱۷ با پردازنده‌های نسل یازدهمی سری تایگرلیک اچ اینتل و پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 30 انویدیا به بازار عرضه خواهند شد. مدل پایه‌ی ایکس ۱۵ با قیمت ۲،۰۰۰ دلار و مدل پایه‌ی ایکس ۱۷ نیز با قیمت ۲،۱۰۰ دلار قابل خریداری خواهند بود.


۱۰:۰۱

AMD: پردازنده‌های گرافیکی با معماری RDNA2 به خودروهای تسلا مدل اس و ایکس خواهند آمد

دکتر لیسا سو، مدیرعامل AMD، تأیید کرد علاوه بر اینکه مدل‌های بازطراحی‌شده‌ی تسلا از پردازنده‌های گرافیکی با معماری RDNA2 استفاده خواهند کرد، بلکه تسلا واحدهای پردازش سریع AMD را نیز در بخش سرگرمی‌رسانه‌ای (Infotainment) خودروهای خود به کار می‌گیرد.


۹:۵۷

انویدیا کارت گرافیکی RTX 3080 Ti را با قیمت ۱،۱۹۹ دلار معرفی کرد

کارت گرافیکی جدید انویدیا که مبتنی بر معماری امپر است گفته شده که بیش از ۱/۵ برابر توان پردازشی بالاتری نسبت به RTX 2080 Ti دارد. انتظار می‌رود کارت گرافیکی جدید انویدیا از ۱۳ خرداد به بازار عرضه شود.


۹:۵۰

اوپو اولین گوشی هوشمند با پشتیبانی از سیم‌کارت الکترونیکی و ارتباطات 5G SA را معرفی کرد

نمای جلو و پشت موبایل فایند ایکس 3 پرو اوپو رنگ مشکی و آبی

اوپو فایند ایکس ۳ پرو مشخصات سخت‌افزاری بالارده ازجمله تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 را به همراه دارد. محصول جدید اوپو با صفحه‌نمایش ۶/۷ اینچی، رزولوشن +QHD و پنل OLED ابتدا روانه‌ی بازار چین و احتمالا نقاط دیگر دنیا خواهد شد.


۹:۴۴

میزو اولین دستگاه مبتنی بر سیستم‌عامل هارمونی هواوی را معرفی کرد

سیستم روشنایی میزو مبتنی بر Harmony OS

شرکت چینی میزو روز گذشته محصولات مختلفی را در زمینه‌ی اینترنت اشیا رونمایی کرد که یکی از آن‌ها مبتنی بر سیستم‌عامل هارمونی است. این دستگاه که درواقع روشنایی هوشمند محسوب می‌شود امکان دریافت فرمان از راه دور و از طریق اپلیکیشن را دارد.


۹:۴۱

استاندارد آلایندگی یورو ۷ می‌تواند منجر به جلوگیری از تولید خودروهای احتراقی شود

در طرح پیشنهادی برای استاندارد جدید یورو ۷ احتمالا تولید خودروهای تمام بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۲۶ ممنوع خواهد شد. این روند، با هدف کاهش آلایندگی خودروهای اروپا و تشویق خودروسازان به توسعه مدل‌های الکتریکی دنبال می‌شود. در سمت دیگر ماجرا، برندهای سازنده مدل‌های اسپرت، مثل فراری و پورشه با توقف تولید پیشرانه‌های احتراقی مخالف هستند.


۹:۳۹

کلاب هاوس آماری از تعداد کاربران خود در پلتفرم اندروید منتشر کرد

شبکه اجتماعی کلاب هاوس

با وجود اینکه کمتر از یک ماه از انتشار نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن کلاب هاوس می‌گذرد، اما رسما تأیید شده که تعداد کاربران این اپلیکیشن در اندروید از مرز ۲ میلیون نفر گذشته است.


۹:۳۶

گوگل حتی در حالتی که تنظیمات اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی غیرفعال باشد نیز به موقعیت کاربر دسترسی دارد

حریم خصوصی

اسنادی محرمانه از دادگاهی که گوگل یکی از طرفین دعوا بوده فاش می‌کنند که غول نرم‌افزاری تحت هر شرایطی به موقعیت مکانی کاربران دسترسی دارد؛ حتی اگر کاربران در بخش تنظیمات دستگاه، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را غیرفعال کنند. گوگل متهم است که تنظیمات بخش حریم خصوصی را از کاربران پنهان می‌کند و از شرکت‌های دیگر نیز خواسته تا دسترسی کاربران به بخش تنظیمات حریم خصوصی سخت‌تر شود.


۹:۳۰

فروش می بند 6 شیائومی از مرز ۳ میلیون دستگاه گذشت

می بند ۶ شیائومی

ماه گذشته مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که این شرکت توانسته بیش از ۱ میلیون دستبند سلامت می بند ۶ را در بازارهای مختلف بفروشد، اما گزارش‌ها از رشد میزان محبوبیت دستبند سلامت شیائومی خبر می‌دهند، به‌نحوی‌که شیائومی توانسته از ماه گذشته تاکنون ۲ میلیون می بند ۶ را به بازار عرضه کند.


۹:۲۵

سری آنر ۵۰ در ۲۶ خرداد روانه‌ی بازار خواهد شد

ماژول دوربین دوال رینگ آنر 50

افشاگری در حساب ویبوی خود اشاره داشته که سری جدید آنر ۵۰ انتظار می‌رود ۲۶ خرداد روانه‌ی بازار چین و سپس نقاط دیگر دنیا شود. سری آنر ۵۰ شامل سه گوشی هوشمند می‌شود که دو مدل با تراشه‌ی اسنپدراگون 778G و مدل پرچم‌دار سری نیز با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ روانه‌ی بازار خواهند شد.

مقاله مرتبط: سری آنر ۵۰ در تاریخ ۲۶ خرداد رونمایی خواهد شد

۹:۲۲

موتورولا نسخه‌ای 5G از موتو جی استایلوس معرفی خواهد کرد

از مهم‌ترین تغییرات صورت گرفته در نسخه‌ی 5G موتو جی استایلوس در مقایسه با نسخه‌ی 4G استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۸۰ به‌جای اسنپدراگون ۶۷۸ است. با وجود اینکه اسنپدراگون ۴۸۰ در مقایسه با مدل اسنپدراگون ۶۷۸ توان پردازشی کمتری دارد، اما به لطف برخورداری از مودم 5G به کاربر امکان استفاده از نسل نوین ارتباطات 5G را ارائه می‌دهد.


۹:۱۲

تصاویر مفهومی از گلکسی زد فولد تب سامسونگ منتشر شد

تصویر مفهومی از گلکسی زد فولد ۳

این تصاویر برگرفته از پتنتی هستند که سامسونگ چندی پیش به ثبت رساند. در تصاویر می‌توان صفحه‌نمایشی را مشاهده کرد که از دو سمت امکان تا شدن آن وجود دارد. با این حال، طراحی گوشی هوشمند به گونه‌ای است که حتی در زمان تا شدن دستگاه نیز ماژول دوربین در پنل پشتی مستتر نمی‌شود.


۹:۰۹

تبلت میت پد پرو 10.8 هواوی همراه‌با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ عرضه خواهد شد

میت پد پرو ۲ و هواوی پنسل

از نظر سخت‌افزاری تبلت میت پد پرو 10.8 هواوی شباهت بسیاری به مدلی دارد که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد؛ اما با این تفاوت که به‌جای تراشه‌ی کرین ۹۰۰ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده می‌شود. انتظار می‌رود روز آینده، هواوی از محصولات جدید خود از جمله دو مدل جدید از میت پد پرو رونمایی کند.


۹:۰۷

تراشه پرچم‌دار بعدی سامسونگ، پردازنده گرافیکی با معماری AMD RDNA2 دارد

تراشه پردازنده گرافیکی AMD RDNA طرح گرافیکی قرمز

دکتر لیسا سو، مدیرعامل AMD در جریان کنفرانس خبری این شرکت در کامپیوتکس ۲۰۲۱ از همکاری مشترک با سامسونگ خبر داد. انتظار می‌رود اکسینوس ۲۲۰۰ اولین تراشه‌ای از سامسونگ باشد که به پردازنده‌ گرافیکی AMD با معماری RDNA2 مجهز شود.


۸:۲۷

رولزرویس ۲۸ میلیون دلاری، احتمالا توسط جی زی و بیانسه خریداری شده است

فرمان رولزرویس

رونمایی از تک نمونه رولزرویس بوت تیل با قیمت ۲۸ میلیون دلاری، رسانه‌های خبری جهان را تحت تأثیر قرار داده است. این محصول، گران‌ترین خودرو صفر کیلومتر دنیا محسوب می‌شود و ارزش کلکسیونی دارد. بنابر اخبار غیررسمی، احتمالا زوج مشهور دنیای موسیقی، جی زی و بیانسه سفارش‌دهنده رولزرویس بوت تیل هستند.


۸:۲۶

لامبورگینی اوروس منصوری با تودوزی بنفش و ظاهر نامتعارف معرفی شد

به سفارش یک خریدار قطری، کیت بدنه ویژه توسط منصوری برای اوروس ساخته شده است. این نمونه از شاسی‌بلند لامبورگینی با پوشش چرم بنفش در فضای داخلی عجیب و متفاوت از مدل‌های استاندارد به نظر می‌رسد.

لامبورگینی اوروس


۷:۳۰

روزشمار؛ سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ – ۱ ژوئن ۲۰۲۱

  • انتشار سرویس موسیقی‌محور Napster: ناپستر مجموعه‌ای از سه سرویس آنلاین متمرکز بر موسیقی بود که می‌توان گفت صنعت موسیقی را به کلی متحول کرد. ناپستر در یک ژوئن ۱۹۹۹ به‌عنوان نرم‌افزاری پیش‌گام در حوزه اشتراک فایل‌های (P2P) و برای به اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی دیجیتال، به‌طور معمول آهنگ‌های صوتی رمزگذاری‌شده در قالب MP3، منتشر شد؛ اما دیری نپایید که با محبوبیت این نرم‌افزار، شرکت به دلیل نقض حق نسخه برداری با مشکلات قانونی روبه‌رو شد و فعالیت خود را متوقف کرد. سرانجام توسط روکسیو خریداری و به یک فروشگاه موسیقی آنلاین تبدیل شد تا اینکه در تاریخ یک دسامبر ۲۰۱۱ با شرکت Best Rapidsody ادغام شد.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

اخبار زنده؛ انویدیا کارت گرافیکی RTX 3080 Ti را با قیمت ۱،۱۹۹ دلار معرفی کرد

اخبار زنده ؛ دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
اخبار زنده ؛ یک‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰
اخبار زنده ؛ شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰
اخبار زنده ؛ جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰
اخبار زنده ؛ پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰

منبع زومیت

  • اخبار زنده

zoomit