میکس 4 شیائومی با دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش، اسنپدراگون 888 پلاس و شارژ 120 وات معرفی شد

میکس 4 شیائومی با دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش، اسنپدراگون 888 پلاس و شارژ 120 وات معرفی شد

تقریبا سه‌ سال طول کشید؛ اما سرانجام جانشین می میکس ۳ (Mi Mix 3) رونمایی شد که پیشرفتی بزرگ برای شیائومی محسوب می‌شود. شیائومی در رویداد ویژه امروزش میکس ۴ را معرفی کرد که اولین گوشی هوشمند این شرکت با دوربین زیر صفحه‌نمایش است و بی‌شک بزرگ‌ترین پیشرفت این سری از زمان رونمایی می میکس اصلی در سال ۲۰۱۶ به‌حساب می‌آید.

نمایی از صفحه‌نمایش تمام صفحه میکس ۴ با دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش

مقاله مرتبط:

    • ردمی 10 شیائومی در یک وب‌سایت خرده‌فروشی سنگاپوری فهرست شد

این پیشرفت بزرگ در زیر صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با لبه‌های خمیده پنهان شده است که در آن، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی (هنگام ترکیب پیکسل ۴ در ۱ پیکسل‌هایی با اندازه‌ ۱٫۶ میکرومتر اعمال می‌شود) تعبیه شده است و بریدگی را بدون عیب‌و‌نقص نشان می‌دهد.

شیائومی از الگوی پیکسلی جدید میکرو‌الماس (Micro-Diamond) استفاده کرده است که حداقل شکست نور را ارائه می‌دهد. میکس ۴ تراکم پیکسلی 400ppi دارد؛ بنابراین، حتی کوچک‌ترین متن نیز در آن خواندنی است. پنل گوشی مذکور با گوریلا گلکس ویکتوس محافظت می‌شود و نرخ نوسازی‌اش ۱۲۰ هرتز و رزولوشن آن +FHD است.

پیکسل‌های زیر صفحه‌نمایش میکس ۴

پنل پشتی میکس ۴ پنل از جنس سرامیک است و در رنگ‌های سفید و مشکی و خاکستری راهی بازار می‌شود. افزون‌بر‌این، از بلندگو‌های استریو شرکت هارمن کاردن (Harman/Kardon) بهره می‌برد.

در پنل پشتی، مجموعه‌دوربین سه‌گانه میکس ۴ را دوربین اصلی ۱٫۱.۳۳ اینچ ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL HMX با لرزشگیر اپتیکال (OIS) و ماژول پریسکوپ ۸ مگاپیکسل با بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج‌برابری و فاصله کانونی معادل ۱۲۰ میلی‌متر و دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیسکل تشکیل می‌دهد.

الگوی پیکسلی جدید micro-diamond در دوربین سلفی میکس ۴

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری میکس ۴ بهره‌مندی از  تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس و ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. وظیفه تأمین انرژی این گوشی شیائومی را باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی برعهده دارد که از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند که به‌ترتیب در ۱۵ و ۲۸ دقیقه می‌تواند کاملا شارژ شود. در حالت پیش‌فرض نیز، این گوشی در ۲۱ دقیقه کاملا شارژ می‌شود.

مجموعه دوربین سه‌گانه میکس ۴ شیائومی

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم میکس ۴، اضافه‌شدن باند فوق‌وسیع (UWB) است که امکان موقعیت‌یابی دقیق اطلاعات و کنترل دستگاه‌های هوشمند را فراهم می‌کند.

فناوری شارژ ۱۲۰ وات میکس ۴ شیائومی

قیمت پایه‌ این گوشی از ۴،۹۹۹ یوآن (۷۷۰ دلار) شروع می‌شود و در مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به ۶،۲۹۹ یوآن (۹۷۰ دلار) می‌رسد. فروش میکس ۴ از ۱۶ آگوست (۲۵ مرداد ۱۴۰۰) در چین آغاز می‌شود و هنوز مشخص نیست روانه بازارهای بین‌المللی خواهد شد یا خیر.

تماشا کنید: خلاصه رویداد آنپکد ۲۰۲۱ سامسونگ در ۱۰ دقیقه
مقایسه گلکسی Z فلیپ 3 با گلکسی Z فلیپ 5G
گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ معرفی شد؛ ارزان‌ترین تاشدنی سامسونگ
گلکسی زد فولد 3 سامسونگ با پشتیبانی از قلم S Pen معرفی شد
پوشش زنده ویدیویی زومیت از کنفرانس گلکسی آنپکد 2021 سامسونگ (به پایان رسید)

منبع Gsmarena

  • شیائومی
  • موبایل

zoomit