رهبر انقلاب: کرونا مسئله اول و فوری کشور است

رهبر انقلاب: کرونا مسئله اول و فوری کشور است

رهبر انقلاب صبح امروز در سخنرانی تلویزیونی نکاتی را درمورد طغیان بیماری کرونا و لزوم تغییر رویکردها برای کنترل آن برشمردند. ایشان کرونا را مسئله اول و فوری کشور خواندند و اذعان کردند:

جان‌باختن بیش از ۵۰۰ تن در یک روز و داغدار شدن خانواده‌هایشان و همچنین ابتلاء ده‌ها هزار نفر به بیماری و مشکلات درمانی آن‌ها حقیقتاً بسیار دردناک است و دل هر مسلمان و هم‌میهنی از این واقعه آتش می‌گیرد، بنابراین برای مقابله با این وضع وظایفی داریم.

رهبر انقلاب: با تأمین گسترده واکسن، بحران و مرگ و میر کرونا کاهش خواهد یافت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند که لازمه مقابله با تغییر شکل و جهش ویروس کرونا، به‌کارگیری آرایش و شیوه‌های دفاعیِ جدید و محکم است. به‌گفته‌ی رهبر انقلاب، در همین خصوص گسترش آزمایش‌های تشخیص کرونا ضرورت دارد؛ همچنین این تست‌ها باید به‌کمک دولت و بیمه‌ها به‌صورت رایگان و وسیع در اختیار همه مردم قرار بگیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین خطاب به مسئولان تأکید کردند که واکسن باید چه ازطریق داخلی یا از راه واردات، سریع‌تر تأمین شود و دراختیار همه‌ی مردم قرار بگیرد. وی اضافه کرد:

خوشبختانه با تولید واکسن در داخل مسیر واردات خارجی آن نیز هموار شد، درحالی‌که تا قبل از آن با وجود پرداخت بهای واکسن، فروشندگان خارجی بدعهدی می‌کردند.

ایشان همچنین درخصوص مشکل ایجاد شده در تأمین داروی بیماران کرونا گفتند:

با وجود کمبود یا نبود دارو در داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها، گفته می‌شود همان دارو‌ها در بازار آزاد با قیمت چند برابری فروخته می‌شود که این نشان‌دهنده مشکل در شبکه توزیع است و این مشکل باید حل شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی کشور را مسئله‌ای تخصصی و نیازمند بررسی در ستاد ملی کرونا خواندند اما تأکید کردند «مسئولان به هر نتیجه‌ای رسیدند بدون ملاحظه و قاطع به آن عمل کنند.» رهبر انقلاب با تأکید زیاد بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای کنترل کرونا نیز افزودند:

مردم عزیز با همان حساسیت ماه‌های اول، شیوه‌نامه‌ها را به‌طور کامل رعایت کنند تا جان و سلامتی خودشان و دیگران به خطر نیفتد. دو سه ماه تحمل محدودیت‌ها و رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها موجب فروکش کردن بیماری و تنفس کادر درمان می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • جهانپور: منعی برای خرید واکسن فایزر و مدرنا غیر از تولید آمریکا و انگلیس وجود ندارد
  • وزارت بهداشت: حتی با پرهیز از تجمع، آمار مرگ و میر کرونا در یک ماه آینده صعودی خواهد بود

رهبر انقلاب تأکید کردند که پس از تأمین کافی واکسن، بحران و مرگ و میر کاهش خواهد یافت.

ان‌شاءالله با همت دست‌اندرکاران، تا چند ماه دیگر واکسن به بهترین وجه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و پس از آن، حتی با وجود بیماری، بحران و خطر مرگ‌ومیر و مصیبت‌زده شدن خانواده‌ها کاهش خواهد یافت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص برگزاری مجالس عزاداری در ماه محرم نیز گفتند:

ملت و کشور به این مجالس با برکت احتیاج دارد، اما در برگزاری آن‌ها باید شیوه‌نامه‌ها با کمال دقت و شدت مراعات شود. نگذارید مجالس حسینی موجب شیوع بیماری و مایه طعنه مخالفان و دشمنان شود.

واکسن سینوفارم: هر آنچه باید درباره مشخصات، ایمنی و اثربخشی بدانید
ونتیلاتور چیست؟ هر آنچه باید درباره دستگاه تنفس مصنوعی بدانید
کشف رابطه‌‌ی احتمالی امواج مغزی مرتبط با حافظه و کاهش قند خون
جهانپور: منعی برای خرید واکسن فایزر و مدرنا غیر از تولید آمریکا و انگلیس وجود ندارد
وزارت بهداشت: حتی با پرهیز از تجمع، آمار مرگ و میر کرونا در یک ماه آینده صعودی خواهد بود

منبع irinn

  • ویروس کرونا
  • پزشکی و سلامت

zoomit