ماموران وقت کشی در زمین صیدا (عکس)

به گزارش “ورزش سه”، اتلاف وقت توسط تیم های عربی ریشه تاریخی داشته و به سالها پیش بازمیگردد. زمانی که بازیکنان در برخوردهای حتی کوچک و ساده روی زمین می افتادند و برای کشتن زمان بازی و خارج شدن از زیر فشار حریف، به این حربه ناجوانمردانه روی می آوردند. البته این بدعت غلط تنها مختص به کشورهای عربی نیست و در بسیاری از تیم های باشگاهی و ملی سراسر دنیا نیز این مسئله رخ می دهد. اتفاقی که در بازی روز گذشته ایران و لبنان بارها و بارها از سوی تیم میزبان رخ داد و همین مسئله باعث عصبانیت ملی پوشان از جمله سرمربی تیم ملی شد که گل تساوی سردار نیز آن شادی های ویژه و جنجال کنار زمین را در پی داشت.

 

کادرپزشکی تیم ملی لبنان روز گذشته یکی از پرکارترین تیم های پزشکی دنیای فوتبال بود. جایی که آنها چندین و چند بار برای معالجه بازیکنان روی زمین افتاده میزبان وارد زمین شدند که بعضا این آسیب دیدگی ها ساده و سطحی و تنها برای اتلاف زمان بازی بود و در مواردی نیز بازیکنان واقعا دچار آسیب دیدگی شده بودند که منجر به تعویض های اجباری برای تیم ملی لبنان شد که البته ممکن است آن موارد نیز به دلیل خستگی بازیکنان میزبان بوده و آنها برای خروج از زمین، ترجیح داده اند کمی نیز زمان بازی را بکشند تا لبنان به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کند.

 

 

 

 

 

سریال ورود کادرپزشکی لبنان به درون زمین، از همان دقایق اولیه نیمه دوم آغاز شد. در دقیقه 49 پاس جهانبخش به سامان قدوس رسید و بازیکن تیم ملی با یک چرخش موفق شد سونی سعد بازیکن لبنان را جا بگذارد اما هنگام این چرخش، برخوردی ناخواسته با صورت بازیکن لبنان داشت و همین مسئله کافی بود تا زننده تک گل میزبان خودش را روی زمین انداخته و عبدالرحمن الجاسم داور قطری میدان نیز با اعلام خطا، یک کارت زرد را به قدوس نشان دهد.

 

تصمیمی عجیب و سخت گیرانه از سوی داور بازی کافی بود تا بازیکن لبنان روی زمین دراز کشیده و داور نیز کادرپزشکی را برای درمان فراخواند. نکته عجیب در رفتار پزشکان میزبان، حرکت خرامان خرامان و آرام آنها برای ورود و خروج از زمین بود به نحوی که از لحظه سوت داور و توقف بازی تا خروج پزشکان لبنان، 1 دقیقه و 35 ثانیه از زمان بازی تلف شد.

 

 

 

 

 

پس از گذشت تنها 50 ثانیه، این اتفاق یک بار دیگر تکرار شد. علیرضا جهانبخش در برخورد با زین حسین یک کارت زرد گرفت. این بار نیز دکتر تیم برای مداوای مصدومیتی که از تصاویر تلویزیونی جدی به نظر نمی رسید، وارد زمین شد و دوباره با حرکات آرام مشغول مداوای بازیکن لبنان شدند. در این صحنه، یک دقیقه و 14 ثانیه از زمان بازی صرف مداوای زینی حسین شد و بازی مجددا آغاز شد.

 

 

 

 

 

در دقیقه 63 وحید امیری روی محمد حیدر کاپیتان لبنان مرتکب خطا شد. همین برخورد کافی بود تا بازیکن باتجربه لبنانی ها روی زمین افتاده و درخواست کند تا کادرپزشکی میزبان وارد زمین شود. اتفاقی که هر بار با تأیید و همراهی داور قطری مواجه می شد و این مرتبه نیز هر دو دکتر تیم وارد زمین شدند تا به وضعیت کاپیتان تیم رسیدگی کنند.

 

این اتفاقات در شرایطی رخ می داد که تیم ملی فشار برای زدن گل تساوی را بیشتر کرده بود اما برخوردهای ساده و سخت بین بازیکنان سبب می شد تا لبنانی ها روی زمین افتاده و فشار را از روی تیمشان بردارند. در این صحنه نیز بازی یک دقیقه و 16 ثانیه متوقف شد و کادرپزشکی همچون روال سابق، آرام آرام زمین بازی را ترک کرد تا زمان بیشتری را بکشد!

 

نکته عجیب اینکه محمد حیدر کاپیتان لبنانی ها هنگام خروج از زمین، با پزشک تیم در حال صحبت و بگو بخند بود که از آن لبخندها اینگونه برداشت می شد که او واقعا دچار آسیب دیدگی نشده و قصد اتلاف وقت را دارد.

 

 

 

در دقیقه 72 محمد حیدر بدون اینکه با کسی برخوردی داشته باشد، روی زمین افتاد و از کادرپزشکی درخواست کرد وارد زمین شوند. کاپیتان لبنان که خسته شده بود، قادر به ادامه بازی نبود و از کادرفنی درخواست کرده بود تا او را تعویض کنند. او به همین دلیل پیش از تعویض، روی زمین افتاد تا تیم پزشکی وارد زمین شود.

 

همانطور که پیش بینی می شد، او با برانکارد از زمین خارج و در ادامه نیز تعویض شد. همین وقفه کافی بود تا یک دقیقه و 23 ثانیه از زمان بازی تلف شود که برای خارج شدن لبنان از زیر فشار حملات تیم ملی کافی بود.

 

 

 


بازیکنان لبنان که زیر فشار حملات ایران کم آورده بودند، به بهانه مصدومیت روی زمین می افتادند تا تعویض شوند. اتفاقی که در دقیقه 78 برای سونی سعد زننده تک گل لبنان رخ داد. روی موقعیتی که علی قلی زاده از دست داد، این بازیکن روی زمین افتاد و قادر به ادامه بازی نبود. او نیز پس از ورود کادرپزشکی و برانکارد، یک دقیقه و 39 ثانیه را تلف کرد و تعویض شد.

 

 

 

 

 

 

این وضعیت در ادامه بازی و در دقایق پایانی نیز ادامه داشت. دو بار دیگر لبنانی ها روی زمین افتادند اما این بار عبدالرحمن الجاسم داور قطری اعتنایی به این آسیب دیدگی ها نکرد و اجازه ورود پزشکان که تا لب خط آمده بودند، نداد. اتلاف وقت لبنانی ها در این بازی، باعث خشم و عصبانیت بازیکنان و نیمکت نشینان تیم ملی شده بود. مسئله ای که کریم باقری، سردار آزمون و سایر بازیکنان نیز در پایان دیدار به آن اشاره کردند. اتفاقی که پیش از این در دو دیدار لبنان برابر کره جنوبی نیز رخ داده بود و حتی صدای پائولو بنتو سرمربی کره ای ها نیز از این سبک بازی درآمده بود.

varzesh3